رتبه پول ایران در جهان : جایگاه پول ایران در جهان

پول

به گزارش خبرگزاری بلومبرگ در سال 2005 میلادی که هر دلار آمریکا برابر با 8744 ریال بود، ریال ایران، 10امین پول کم ارزش دنیا بود. در آن سال لیر ترکیه کم ارزش ترین پول خارجی در مقابل دلار آمریکا بود که هر دلار آمریکا برابر با 1500000 لیر ترکیه مبادله می شد.

در این گزارش اعلام شده بود که ارزش واحد پولی کشورهایی نظیر اندونزی، رومانی، سائوتام و ویتنام از ارزش پولی ایران کمتر می باشد و ارزش پولی این کشورها در مقابل دلار ایلات متحده ی آمریکا 9092 روپیه ی اندونزی، 424 لئو رومانی، 8898 دوبرا سائوتام و 15757 دونگ دیتنام بود.

اما در ایران بعد از شروع به کار دولت دهم و بعد از گذشت چند سال، اکنون 1.4 لیر ترکیه در برابر 1 دلار آمریکا مبادله می شود و همچنین 9223 روپیه ی اندونزی برابر با یک دلار آمریکا می باشد و هر دلار ایالات متحده ی آمریکا با 2.89 لئوی روانی مبادله می گردد و واحد پولی بعضی از کشورها نظیر اکوادور نیز به دلار آمریکا تغییر پیدا کرده است.

بر همین اساس هم اکنون رتبه ی پول ایران در جهان چیزی معادل 3860 ریال ایران در مقابل دلار آمریکا می باشد که به طبع کاهش ارزش پولی فراوانی را از سال 2005 تا کنون تجربه کرده ایم و ریال ایران در فاصله ی این چند سال به سومین پول کم ارزش جهان در مقابل دلا آمریکا تبدیل شده است و این موضوع در حالی است که برخی از کشورها نظیر زیمباوه بحران شدید اختصاصی را در طی این چند سال تجربه کرده ولی هم اکنون ارزش واحد پولی آنها از ایران بالاتر می باشد.

 

پیشنهادی: گرانترین پول دنیا ( بیت کوین ) در ایران

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید….

5/5 - (1 امتیاز)

نظرات در مورد : رتبه پول ایران در جهان : جایگاه پول ایران در جهان

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *