راه‌کارهای تجاری دی-لینک

سیستم های نظارتی

نظارت تصویری دیجیتال و در بستر IP (پروتوکل اینترنتی) جایگزین سیستم‌های مداربسته تلویزیونی (CCTV) آنالوگ شده‌اند و دی-لینک نقش خود را با مجهز نمودن سازمان‌ها به تکنولوژی‌هایی که موجب بهبود نظارت، اطمینان و هوشمندسازی کسب‌وکارشان می‌گردد به نحو احسنت انجام داده است؛ راه‌کارهایی که صاحبان هوشیار صنایع برای آرامش خیال خود برگزیده‌اند تا همواره نظارتی کامل داشته باشند. سیستم‌های نظارتی دی-لینک شامل کلیه تجهیزات بیسیم شبکه، سوییچ‌ها، ذخیره‌سازها و نرم‌افزارهای مدیریت مرکزی هستند که کلیه نیازهای هر سازمانی را در برمی‌گیرد.

صاحبان کسب‌وکارها تمایل به صرف ساعات بسیار در محل کار، بررسی کلیه جزییات عملکرد کارکنان و مدیریت آن‌ها دارند اما این مسئله امکان‌پذیر نیست تنها دوربین‌های نظارتی مورداطمینان هستند که می‌توانند با چشمی اضافه همه‌چیز را زیر نظر بگیرند. ضبط تصاویر ویدئویی خیالی آسوده را در اختیار صاحبان کسب‌وکارها قرار می‌دهند زیرا چه در سفر باشید یا در خانه از هر اتفاقی مطلع خواهید شد.

دوربین‌های با رزولوشن بالا قطعه کلیدی این پازل هستند اما سیستم‌های نظارتی علاوه بر آن به سوئیچ‌ها، شبکه وایرلس مطمئن، ذخیره‌سازی مناسب و نرم‌افزاری جامع نیز نیاز دارند. دی-لینک راه‌کاری end-to-end برای کنترل به‌صورت ریموت و از طریق دستگاه‌های موبایل در اختیارتان قرار می‌دهد.

دی-لینک به پشتوانه 30 سال حضور در عرصه شبکه و با توجه به نیاز بازار تقاضا که طی سال‌های اخیر در به‌کارگیری سیستم‌های نظارت دیجیتال رشد یافته، سیستم‌های نظارتی بر بستر IP را ارائه نموده است.

در دنیای مدرن و دیجیتال امروز آنالوگ منسوخ و CCTV نیز از رده خارج شده است. تکنولوژی‌های CCTV که از سال 1950 به بازار عرضه شده‌اند، از سیستم‌های نظارتی تحت شبکه ارزان‌تر هستند و در مقایسه با سازگاری، هوشمندی، مقیاس‌پذیری و نرم‌افزارهای مدرن امروز در سطح پایینی قرار دارند.

 

راه‌کارهای امنیتی: فراتر از دوربین

دی-لینک تاکنون بیش از دو میلیون دوربین IP در انواع مختلفی چون PTZ، cube، Dome، Panaromic، Bullet و Fish eye به بازار عرضه نموده، اما اثربخشی این تجهیزات زمانی مشخص خواهد شد که توسط سایرین قابل دیدن نباشند.

هر راه‌کار شبکه بیسیم به مکانی برای آنلاین نگه‌داشتن سیستم نیاز دارد. سوئیچ‌ها یا هاب های سوئیچینگ نیز بخشی اساسی برای اتصال به شبکه هستند که با ارسال اطلاعات به دریافت کننده مناسب از قطعی اتصال، در حجم عظیمی از داده جلوگیری می‌کنند. دی-لینک با تأمین رنج وسیعی از سوئیچ‌ها همچون غیر مدیریتی، هوشمند و مدیریتی پاسخگوی کلیه نیازهای کسب‌وکارهاست.

در انتخاب راه‌کارهای نظارتی، ذخیره‌سازها نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردارند. تصور کنید به چه میزان فضا برای نگه‌داری صدها ویدئو بر روی گوشی هوشمند شما نیاز است و در صورت ضبط بی‌وقفه دوربین‌ها، چقدر سریع ظرفیت موبایل شما به پایان خواهد رسید؟

هر کسب‌وکاری در هر ابعاد می‌تواند از مزایای راه‌کارهای ذخیره‌ساز دی-لینک بهره‌مند گردد. برای کسب‌وکارهای کوچک و شبکه‌های خانگی دی-لینک ضبط کننده‌های ویدئویی 2-Bay پیشنهاد می‌گردد که تا 8 ترابایت داده‌های ویدئویی را در برمی‌گیرد. سازمان‌هایی با ابعاد متوسط می‌توانند 6-Bay NVR را بکار برند که قابلیت ذخیره 18 ترابایت داده را فراهم می‌کند و سازمان‌هایی در ابعاد بزرگ‌تر از ذخیره‌سازهای 12-Bay با شروع ظرفیت از 48 ترابایت و تا 480 ترابایت استفاده نمایند.

دی-لینک هر آنچه کسب‌وکار شما برای راه‌اندازی سیستم نظارتی نیاز داشته باشد را تأمین می‌کند که این امر شامل نرم‌افزار جامع مدیریت می‌گردد و به‌منظور کنترل ضبط ویدئو و پخش آن، زمان‌بندی و ضبط بر اساس تشخیص حرکت ایجاد شده است.

 

ارجحیت سیستم‌های نظارتی تحت شبکه

دلایل بسیاری برای تکامل بازار از CCTV  به IP وجود داشت اما مهم‌ترین آن رزولوشن تصاویر بود. کیفیت تصاویر CCTV بسیار محدود بودند که با هدف نصب دوربین‌های امنیتی مغایرت داشته و معمولاً مشکل‌ساز می‌شد. به‌طور مثال، در صورت بروز سرقت و دستگیری مجرمان، پایین بودن کیفیت تصاویر ذخیره‌شده، ارائه آن به محکمه قضایی را غیرممکن می‌ساخت و یا صورت مجرم به دلیل تار و مبهم بودن ویدئوها قابل شناسایی نبود.

همچنین دوربین‌های تحت شبکه سطح وسیع‌تری را نسبت به دوربین‌های CCTV سنتی پوشش می‌دهند که درنتیجه نیاز به دوربین‌های کمتر برای فضای مشابه را ممکن می‌سازند. به‌علاوه اینکه باوجود نور مادون‌قرمز در سیستم‌های IP، تصاویر حتی در محیط‌های کم‌نور نیز کیفیت مطلوبی دارند.

مقیاس‌پذیری از دیگر مزایایی است که سیستم‌های تحت شبکه نسبت به CCTV دارند. اهمیت دوربین‌های IP پشتیبانی از PoE  است که موجب نصب ساده‌تر تجهیزات و هزینه کمتر آن در روش‌های کابل‌کشی است.

سیستم‌های آنالوگ به کابل‌کشی‌های سنتی و پرهزینه نیاز دارند که در برخی مواقع در صورت نیاز به دوربین‌های بیشتر، باید این کابل‌کشی از اول انجام پذیرد؛ اما در سیستم‌های تحت شبکه تنها با یک Plug & Play می‌توان دوربینی را راه‌اندازی و یا جابجا کرد.

توانایی یکپارچه‌سازی با اپلیکیشن های کسب‌وکار و هوشمند سازی سیستم از دیگر مزایای نظارت تصویری بر بستر IP است. دوربین‌هایی با قابلیت تشخیص حرکت و آنالیز ویدئوها که می‌توانند از راه دور کنترل و تنظیم شوند.

سنسور تشخیص حرکت در سیستم‌های IP می‌تواند با ارسال هشدارهای ایمیلی شما را از وقوع هر اتفاقی آگاه سازد. درصورتی‌که سرقتی در محل کار شما اتفاق بیافتد شما هشداری بابت آن دریافت نموده و می‌توانید به مراجع قانونی اطلاع دهید. اگر سارق فرار هم کند به سرعت می‌توانید ویدئو موردنظر خود را یافته و نیازی به صرف ساعت‌ها برای پیدا کردن آن بخش نخواهید داشت؛ اما در سیستم‌های آنالوگ باید به صفحه نمایش زل بزنید تا در صورت وقوع اتفاقی از آن باخبر شوید!

 

دوربین‌های نظارتی دی-لینک ضامن آرامش کسب‌وکار شما:

ویدئوهای با کیفیتی که در 24 ساعت روز در دسترس قرار دارند و مقیاس‌پذیری دوربین‌ها این امکان را در اختیارتان قرار می‌دهد که بدون هیچ مشکلی موقعیت مکانی کسب‌وکار خود را تغییر دهید.

محبوبیت رو به رشد سیستم‌های نظارتی تحت شبکه، دی-لینک را بر آن داشت تا کسب‌وکارهای بیشتری را با این تکنولوژی‌های مدرن تجهیز کند، راه‌کارهایی ساده که پروسه نظارت را آسان کرده و هرآن چه برای کسب‌وکار نیاز دارید در اختیارتان قرار می‌دهد.

طراحی محصولات دی-لینک به نحوی است که پاسخگوی نیازهای منحصربه‌فرد هر کسب‌وکاری بوده و راه‌کارهای انعطاف‌پذیری برای بهینه‌سازی امنیت و حفاظت از کسب‌وکار شما در اختیارتان قرار می‌دهد.

 

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : راه‌کارهای تجاری دی-لینک

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *