راهکار هایی برند سازی سازمان با استفاده از المان های بصری

برند سازی

برند سازی علمی است که بسیاری از شرکت ها و سازمان ها به آن نیاز دارند . در این مقاله به بررسی برند سازی در سازمان ها به کمک المان های بصری خواهیم پرداخت .

در برند سازی باید این نکته را در نظر داشته باشید که المان های بصری از برند شما باید در تمامی بخش های ساختمان و محل کارتان قرار بگیرد . قرار رفتن لوگو تان در مانتو های اداری و لباس های فرم می تواند به شما در این موضوع کمک کند .

این موارد از لباس فرم کارکنان مانند : مانتو اداری ، لباس فرم  ، مانتو هواپیمایی ، لباس فرم سازمانی و لوازم داخلی تا تابلوهای سازمانی و سردر مجموعه متفاوت هستند.

با توجه به توضیح بالا، میتوان ۸ کاربرد مهم المان های بصری سازمانی را به صورت زیر بیان کرد:

۱-     هر سازمان، شرکت، بنگاه اقتصادی و … نیازمند برنامه ای از پیش اندیشیده شده جهت ایجاد و حفظ ارتباط با مشتریان و مخاطبین خود است.
۲-    سازمان ها در رقابت تنگاتنگی با یکدیگر سعی در خلق تصویری متمایز از خود در اذهان مشتریان و مخاطبین داشته و تمام تلاش خود را بکار می گیرند تا اولین تصویر ذهنی مخاطبین از آن گروه کالایی یا خدماتی را از آن خود نماید. آنچه مسلم است برند سازی، لازمه چنین هدفی است که باید بر اساس برنامه ای منظم و مدون بر حوزه های تولید وبازرگانی، اعمال گردد. این مفهوم را نباید با برندسازی اشتباه گرفت، در واقع ایجاد هویت بصری بخش از برنامه برندسازی است.
۳-    هویت بصری سازمانی، تصویری متحد و یکپارچه از سازمان ایجاد می کند. از نشانه( آرم) و اوراق اداری گرفته تا تابلوها، از بدنه خودروهای در اختیار، تا سبک و سیاق تبلیغات، از یکسان سازی و استاندارد سازی لوگو، نشانه ها، رنگ ها، فونت ها گرفته تا هر چیزی که به آن سازمان مربوط می شود را شامل می شود و آگاهی نسبت به سازمان را افزایش می دهد.
۴-    هویت سازی بصری اقدامی مهم و خطیر است که با انجام دادن آن نام تجاری سازمان یا محصول آن، وجه، نمود و ارزش افزوده پیدا می کند. اگر این هویت به درستی طراحی و اجرا شود، یادآور همیشگی و مستمر چهره سازمان بوده که در همه جا قابل رؤیت بوده و همه سهامداران، مشتریان و مخاطبان با دیدن آن خرسندانه به حرکت در آمده و وفاداری خود نسبت به برند را افزایش می دهند.

۵-    هویت سازی بصری برند، استاندارد نمودن یک برند در چارچوب قواعد و قوانینی گردآوری شده است که به صورت کتابچه ای تحت عنوان راهنمای هویت سازمانی (Corporate Identity Manual) یا راهنمای کاربردی برند (Brand Guidlines) تدوین می گردد.
۶-    بخش های فنی، مستند سازی و آرشیو، تبلیغات و بازاریابی یا روابط عمومی سازمان از این کتابچه مرجع استفاده می کنند تا اطمینان حاصل نمایند که تمامی مستندات بصری سازمان، چهره ای یکسان و حرف هایی متناسب با خط مشی آن سازمان دارند.
۷-    هویت سازی بصری باعث خواهد شد که برند شما یک هویت مستقل داشته باشد، هر گاه مخاطبان شما محصولات، کاتالوگ، نامه ها، فاکتورها ، تابلوهای تبلیغاتی و … را مشاهده کرد به راحتی شما را بیاد آورد مثلا ترکیب رنگی و متد طراحی گرافیکی در تمام آنها یکسان و از یک آهنگ برخوردار باشد. برای نمونه می توان به بانک سامان اشاره کرد.
۸-    هویت بصری یعنی تمام آنچه توسط مخاطبان شما دیده می شود داراری یک شکل، ساخت و رنگ همسان باشد و مثلا لوگوی شما برگرفته از یک طرز تفکر طراحی شده باشد.

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : راهکار هایی برند سازی سازمان با استفاده از المان های بصری

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *