دوربین عکاسی سونی مدل a6400 رونمایی شد

دوربین عکاسی سونی

کمپانی سونی علاوه بر اینکه در تولید گوشی های هوشمند و لوازم صوتی و تصویری نام آشنایی دارد، در زمینه ی تولید ماژول های دوربین و سنسورهای تصویربرداری و همچنین دوربین های عکاسی حرفه ای نیز به عنوان یک برند بسیار معروف شناخته می شود. اکنون این کمپانی ژاپنی برای بسیاری از برندذها نظیر اپل و سامسونگ نیز ماژول های دوربین تولید می نماید و به عنوان تنها برند تولید کننده ی ماژول دوربین محسوب می شوند.

دوربین عکاسی سونی

در آخر پس از انتظار شایعات بسیار، جدیدترین دوربین سری a6000 کمپانی سونی به عنوان یک دوربین میان‌ رده‌ از دوربین‌ های بدون‌‌ آینه‌ ای این کمپانی رونمایی شد. در شرایطی که بسیاری از رونمایی دوربینی با سنسور نوع APS-C و ویژگی های بالا رده و حرفه‌ ای به نام a7000 و به منظور رقابت با قدرتمندان این عرصه (سنسور‌های Crop) خبرهایی را به گوش می رساندند، کمپانی سونی از یک محصولی مشابه با سایر دوربین های میان‌ رده‌ ی خود و البته قیمتی پایین تر رونمایی به عمل آورد.

دوربین‌ های حرفه ای سری a6000 کمپانی سونی با این وجود که توانایی‌ های بسیار بالایی در قسمت تولید دوربین های فیلمبرداری و ماژول های دوربین عکاسی دارد، به علت قیمت بالا، فرم‌ فکتورهای کامپکت و نداشتن قابلیت اعمال تنظیمات دستی بسیار بالا، آنقدرها مورد توجه کاربران حرفه‌ ای قرار ندارد. اکنون کمپانی سونی به منظور افزایش بیشتر دیدگاه خریداران، محصولات جدید خود را با قیمتی پایین تر نسبت به مدل های پیشین آن به بازار عرضه خواهد نمود.

دوربین عکاسی سونی

کمپانی سونی در دوربین عکاسی مدل a6400 خود از یک سنسور 24.2 مگاپیکسلی خود Exmor CMOS با ابعاد APS-C استفاده نموده است که دارای قابلیت بسیار بالایی در ثبت تصاویر با جزئیات و میزان شفافیت و کیفیت بالایی دارد. پردازنده‌ ی BIONZ X نسل قبلی کمپانی سونی نیز وظیفه‌ ی پردازش تمامی سیگنال‌ های دریافتی توسط سنسور را برعهده خواهد گرفت. این سنسور در ایزو 100 الی 32000 قابلیت ثبت تصاویر و کلیپ‌ های ویدیویی را دارا می باشد و البته قابلیت افزایش میزان ایزو تا 102.400 را نیز در دست دارد.

دوربین عکاسی سونی

پردازنده‌ ی پر قدرت و پر سرعت استفاده شده در دوربین عکاسی a6400، به آن قابلیت ثبت تصاویر پشت سر هم با نرخ فریم 11 فریم بر ثانیه و قابلیت فوکوس خودکار می‌ دهد. حافظه‌ ی بافر دوربین جدید سونی هم قابلیت ثبت 116 تصویر با فرمت JPEG و یا 46 تصویر خام با فرمت RAW را در این شرایط می‌ دهد. دوربین‌ های عکاسی کمپانی سونی به صورت عادی به سیستم‌ های فوکوس اتوماتیک پیشرفته‌ ای تجهیز شده اند که مدل a6400 دوربین عکاسی سونی نیز از این قابلیت بهره مند گردیده است. حضور 425 نقطه‌ به منظور تعیین فاز و کنتراست با قابلیت پوشش بیش از 84 درصد از سنسور خود، نشان دهنده ی قابلیت فوکوس اتوماتیک بسیار قدرتمند در این دوربین عکاسی می باشد.

دوربین عکاسی سونی

طبق ادعای کمپانی سونی، دوربین جدید این خانواده‌ تنها در طی 0.02 ثانیه بر روی سوژه ی مورد نظرتان فوکوس خواهد کرد تا بر طبق این موضوع فرآیند فوکوس اتوماتیک خود را به عنوان یکی از سریع‌ ترین نمونه‌ های موجود در دنیا برای دوربین‌ های عکاسی رونمایی نماید. همچنین دوربین a6400 سونی برای اولین بار به ویژگی های فوکوس بر روی چشم شوژه و قابلیت تعقیب سوژه به صورت لحظه ای (Real-Time) مجهز می باشد. این ویژگی از الگوریتم‌ های هوش مصنوعی برای تشخیص بهتر سوژه و تعقیب سوژه های متحرک قدرت می‌ گیرد.

 

مطالب مرتبط

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید …

 

منبع: petapixel

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : دوربین عکاسی سونی مدل a6400 رونمایی شد

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *