چگونه دوربینی مناسب برای خود تهیه کنیم

دوربین

یکی از لازمه های عکاسی داشتن یک دوربین می باشد و از لازمه های عکاسی حرفه ای داشتن یک دوربین حرفه ای می باشد، پس اگر می خواهید یک عکاس حرفه ای با عکس های حرفه ای باشید حتما باید در انتخاب دوربین خود توجه نمایید. به طورکلی دوربین عکاسی لازمه ی کار عکاس می باشد و باید تامین شده باشد تا یک عکاس بتواند تصاویر حرفه ای بگیرد. در این بخش دوربین خاص یا برند خاصی را تبلیغ نمی کنیم، تنها روش هایی را برایتان شرح می دهیم که بتوانید یک دوربین مناسب برای خود تهیه نمایید. بخش زیادی از این موضوع به تجربه ی فردی شما باز می گردد تا بقدری با دوربین های عکاسی کار کرده باشید تا بتوانید بهترین ها را خریداری کنید اما رعایت برخی نکات می تواند شما را در این راه همراهی نماید. در ادامه با ما همراه باشید.

اگر این ضرب المثل معروف ” اگر به عکاس حرفه ای یک دوربین ساده نیز بدهید، می تواند تصاویر حرفه ای و جذاب خلق نماید” را شنیده باشید، قطعا به این موضوع پی می برید که همه چیز دوربین عکاسی نمی باشد و به تبحر عکاس نیز بستگی دارد. برعکس این موضوع نیز صادق می باشد، یعنی اگر به یک شخص آماتور دوربینی فوق حرفه ای بدهید، قطعا نمی تواند تصاویری حرفه ای ثبت نماید، زیرا تبحری در عکاسی نداشته و بسیاری از سوژه های عکاسی را نمی شناسد.

دوربین

با پیشرفتی که این روزها در صنایع ساخت دوربین مشاهده می گردد، هم اکنون می توان دوربین های عکاسی را به دو مدل دیجیتال (مدرن) و آنالوگ (کلاسیک) دسته بندی کرد. هر کدام از این دوربین ها با فرمت های مختلف فیلم و ابعاد ساختاری می باشند. دوربین هایی که در بین افراد تازه کار بسیار طرفدار دارد، دوربین های 135 می باشد که از لحاظ تعداد مدل و لوازم جانبی و تامین قطعات رتبه ی برتر را دارا می باشد.

دوربین های آنالوگ دوربین هایی می باشند که به افراد آماتور توصیه می شود زیرا هم قیمت مناسبی دارد و هم می توانید فیلم یا نگاتیو موجود آن ها را چاپ نمایید و به نوعی مزیت برای این دوربین ها به حساب می آید.

بیشتر بخوانید  گوشی های برتر 2017 از لحاظ دوربین

یکی دیگر از انواع دوربین ها، دوربین های دیجیتال می باشد که تحولی عظیم در دنیای عکاسی ایجاد کرده اند و به جای فیلم یا نگاتیو از حافظه های الکترونیکی استفاده می کنند و در آینده قطعا جایگاه بالایی را به خود اختصاص خواهند داشت. اگر به دوربین های دیجیتال علاقه دارید پیشنهاد می کنیم که حتما یک موضوع را توجه داشته باشید، این دوربین ها از لحاظ قیمتی نسبت به دوربین های آنالوگ قیمت بالایی دارند و با اینکه قیمت محصولات دیجیتالی روز به روز در حال کاهش می باشد ولی هنوز هم قیمت این دوربین ها بالاست.

یکی دیگر از مووعاتی که باید در دوربین های دیجیتال توجه داشته باشید این است که این دوربین ها علاوه بر دکمه های موجود دارای منویی با زبان انگلیسی می باشند که بسیاری از افراد نمی توانند با آن ها کار کنند و دیگر اینکه این دوربین ها توسط باتری کار می کنند و اگر زمانی شارژ باطری آن ها به پایان برسد، دیگر عکاسی تعطیل می شود.

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید….

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : چگونه دوربینی مناسب برای خود تهیه کنیم

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *