دلیل نصب آینه در داخل کابین آسانسور چیست ؟

اساسا در ساختمان هایی که تعداد طبقات آن ها از 3 طبقه بیشتر می شود، از آسانسور برای جایجایی میان طبقات استفاده می گردد. شاید زمانی که سوار آسنسور شده اید و تا طبقات بسیار بالا رفته اید، به این نکته توجه کرده باشید که به هیچ عنوان گذر زمان را حس نکرده اید ! شاید زمان زیادی نیز گذشته باشد. اما باید بگوییم که این موضوع به دلیل حضور آینه هایی است که در داخل کابین آسانسور نصب شده اند.

آینه در کابین آسانسور

آینه‌ هایقرار داده شده در دیواره های کناری و در داخل آسانسور‌ها سبب می گردد که توجه کاربران به آینه ها جلب شده و گذر زمان را حس نکنند. شاید تاکنون متوجه این موضوع نشده باشید ولی از این به بعد میبینید که اساسا در داخل و کناره های کابین آسانسور‌ها، آینه قرار گرفته است. این موضوع  به صورت اتفاقی و یا بخشی از زیبایی طراحی نمی باشد بلکه اساسا از پیش تعیین شده می باشد و به دلیل سرگرم شدن افراد در آسانسور، در نظر گرفته شده است.

آینه در کابین آسانسور

خاطر نشان شده است که این ایده بعد از جنگ جهانی دوم مورد استفاده قرار گرفت، زیرا در آن زمان با افزایش ارتفاع ساختمان‌ ها و استفاده از آسانسور‌ها، افراد از زمانی که برای رسیدن آسانسور‌ به طبقات موردنظر صرف می نمودند، رضایت نداشتند و همیشه به آن اعتراض می‌ کردند. بحث اصلی قرار دادن آینه در دیواره ی کناری و داخلی آسانسور‌ها این بود که افراد با مشاهده‌ ی تصویر خودشان در داخل آینه کاری برای انجام دادن یافت می کنند و حواسشان به بخش های مختلف پرت می گردد. این کار سبب می شد که به طورکلی مدت زمان سپری شده در داخل آسانسور را متوجه نشوند.

کارشناسان این امر ادعا کرده اند که سرعت بسیار بالای زندگی روزمره سبب شده است که تایمر درونی افراد از تعادل خارج گردد و دیگر صبر معنایی نداشته باشد. قطعا توجه کرده اید زمانی که منتظر رخ دادن، اتفاقی هستید، زمان به کندی می گذرد. این اتفاق به دلیل بازیتایمر ذهن می باشد و به نوعی سرعت گذر زمان کمتر می شود.

 

مطالب مرتبط

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید …

 

منبع: curiosity

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : دلیل نصب آینه در داخل کابین آسانسور چیست ؟

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *