دلیل محدودیت فیس آیدی آیفون 10 در خریدهای ترکیبی

فیس آیدی

این قابلیت منحصر به مالک است و اجازه خرید به شخص دیگری را نمی دهد. فیس آیدی در آیفون ۱۰ برای تایید هویت خود شخص در خرید های آنلاین نیز کاربرد دارد و نمی توان برای اعضای خانواده و خرید های ترکیبی از آن استفاده کرد. این تشخیص هویت یعنی فیس آیدی دارای امنیت بیشتر بر خلاف تاچ آیدی است. همچنین از تاچ آیدی برای خرید اعضای خانواده نیز می‌ توانستند استفاده کنند ، برای مثال والدین می‌ توانستند از اپ استور برنامه مورد نظر را خریداری کنند ، یا موسیقی و … .

این محدودیت برای امنیت بیشتر است یا  یک ضعف برای این گوشی؟

بعد از معرفی آیفون ۱۰ و وارد شدن آن به بازار کاربران این گوشی متوجه شدند که دوقلو ها و کودکانی که شباهت زیادی به والدین خود دارند می‌توانند قفل گوشی را باز کنند . از این رو این کودکان می‌ توانسند دسترسی کامل به اپ استور والدین خود داشته باشند ، از این رو  شرکت ars technica استفاده از فیس آیدی گزینه مناسبی خواهد بود، به همین دلیل امکان خرید خانوادگی با استفاده از فیس آیدی را برای امنیت بیشتر از روی آن برداشت.

این سیستم امنیتی مانند سایر سیستم ها باید استاندارد های جهانی را دریافت کند تا کارایی بیشتری داشته باشد ، سیستم های بیومتریک تشخیص هویت، موضوع مهمی است و سیاست های امنیتی آن باید ارزیابی شود. به همین خاطر برخی از محدودیت هایی که اپل برای ویژگی های امنیتی خود قرار می دهد بسیار ارزشمند می باشد و به همین خاطر می توان به گوشی های کمپانی اپل از لحاظ امنیتی امتیاز بسیار بالایی داد.

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید…

به این پست امتیاز بدید

بیشتر بخوانید  حمله به مراکز آیفون 10 در کره جنوبی درست شب قبل از عرضه

نظرات در مورد : دلیل محدودیت فیس آیدی آیفون 10 در خریدهای ترکیبی

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *