دلیل قطع دسترسی کاربران ایرانی اپل به اپ استور چه بود؟

اپ استور

اگر شما نیز یکی از کاربران گوشی های آیفون یا آیپد های اپل بوده باشید قطعا متوجه این موضوع شده اید که چند روز گذشته به طور کامل دسترسی آی پی های داخل کشور و ایرانی به اپ استور به طور کامل قطع شده بود و خبرهای زیادی مبنی بر قطع این دسترسی در فضای مجازی انتشار یافت. اکنون بر اساس گزارش برخی دیگر از کاربران این عدم دسترسی گویا لغو شده است و اکنون می توانید با آی پی ایرانی نیز به اپ استور دسترسی یابید ولی موضوعی که مطرح است، این است که چرا این قطع دسترسی صورت پذیرفت؟! آیا دلیل خاصی برای این کار وجود داشت؟

بر اساس گزارشی که در وبسایت Bleeping Computer منتشر شد، گویا کمپانی اپل نیز در راستای سیاست های نادرست دونالد ترامپ در خصوص اعمال فشار بیشتر بر ایران تحریم کاربران ایرانی برای دسترسی به اپ استور را در دستور کار خود قرار داده است و این موضوع بسیار آرام و بی سر و صدا صورت پذیرفته است. بسیاری از کاربران ایرانی نیز در فروم های اپل و دنیای مجازی به صورت گسترده در این خصوص شکایت کرده اند و در شکایت خود اعلام نموده اند که در زمان دانلود و یا بروزرسانی اپلیکیشن ها زمانی که اپ استور را باز می کنند با پیغام :

“اپ استور در کشور یا محل سکونت شما قابل دسترسی و استفاده نیست”

اپ استور

رو به رو می شوند. این مسئله در حالی است که خود کمپانی اپل به طور رسمی بیانیه ای منتشر نکرده است و دلیل این کار خود را اعلام نکرده و تاکنون نیز این موضوع مشخص نشده است ولی به نظر می رسد این مسئله به دلیل دستور دونالد ترامپ به منظور اعمال فشار بیشتر بر ایران صورت پذیرفته است.

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید…

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : دلیل قطع دسترسی کاربران ایرانی اپل به اپ استور چه بود؟

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *