دلایل علاقه مندی افراد به خودروهای کلاسیک

خودروهای کلاسیک

در زندگی امروزه پرداخت مبالغ سنگینی در حدود ده ها میلیون دلار برای خرید یک مدل اتومبیل کلاسیک خبر و اتفاق عجیب و غیر منتظره ای نیست، اما به راستی چرا خودروهای  کلاسیک و قدیمی اینقدر جذابیت دارند و گاهی بر مدل های جدید ترجیح داده وی شود؟! بر طبق آخرین آمار موجود در کشور بریتانیای کبیر پانصد هزار نفر در این کشور صاحب خودرو های کلاسیک با کیفیت هستند، که این عدد بسیار قابل توجه است و همچنین باید بدانید که این آمار نه تنها سال به سال بیشتر می شود بلکه میانگین سنی این مشتریان و علاقه مندان به این اتومبیل ها نیز کاهش چشم گیری داشته است و در حال حاضر جوانان زیر ۳۰ سال و یا حتی خانم ها هم رانندگی و مالکیت اتومبیل های قدیمی ابراز تمایل می کنند.

کارشناسان اتومبیل های کلاسیک معتقدند یکی از عوامل و دلایل جذب این افراد به این مدل های اتومبیل قیمت مناسب و نسبتا ارزان آن ها است. این مسئله باعث شده است تا دارندگان اتومبیل های کلاسیک نگران فروش آن نباشند و بر عکس حتی به چشم یک سرمایه گذاری خیلی کم خطر به آن نگاه کنند، چرا که همان طور که خودتان هم می دانید خرید یک مدل جدید و دست اول حتما در آینده ای نزدیک منجر به زیان مالی خواهد شد.

خودروهای کلاسیک

بر طبق یک بررسی که در این زمینه انجام شده است فعالان عرصه ی اتومبیل های کلاسیک معتقد هستند که اگر شما مبلغی حدود ۲۰ هزار پوند صرف خرید یک دستگاه اتومبیل قدیمی کلاسیک، به احتمال زیاد هر سال حدود ۱۵۰۰ پوند هزینه ی نگه داری اش باشد و همچنین اتومبیل شما با افزایش قیمت زیادی رو به رو نخواهد شد ولی این درحالی است که اگر شما یک صد هزار پوند هزینه کنید و یک دستگاه اتومبیل کلاسیک و خاص خریداب کنید، شما می توانید امید وار باشید که ده سال بعد ارزش این اتومبیل دو برابر شود و حدود دویست هزار پوند قیمت داشته باشد.

عامل و دلیل دیگری که افراد جوان را به خرید اتومبیل های کلاسیک وا می دارد این است که به عنوان مثال اگر شما یک مینی ماینر قدیمی که در بهترین شرایط فنی و ظاهری باشد را خریداری کنید قیمتی بیش از ده هزار دلار نخواهد داشت و این در حالی است که هیچ خودروی مدرنی در این رنج قیمت وجود ندارد تا در خیابان باعث جلب توجه شوند.

بیشتر بخوانید  لامبورگینی سیان؛ سوپر اسپورت هیبریدی و سریع ترین خودرو لامبورگینی تابحال

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید….

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : دلایل علاقه مندی افراد به خودروهای کلاسیک

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *