دستگاه Ultra sound آیفون به تشخیص سرطان یک جراح کمک کرد

دستگاه Ultra sound

دستگاه Ultra sound ، دستگاهی پزشکی است که توسط شرکت آیفون تولید شده است و به یک متخصص قلب کمک کرد تا به بیماری خود پی ببرد و باعث کشف بیماری سرطان وی شد.

دکتر جان مارتین از یک دستگاه سونوگرافی جدید که اسکنری با تیغه الکتریکی است و تصاویر داخل بدن را به صورت سیاه و سفید نشان می دهد، استفاده کرد که این دستگاه Butterfly iQ نام دارد. مدتی بود که دکتر مارتین از گلو درد رنج می برد برای پیگیری بیماری خود از این دستگاه  استفاده کرده و یک توده سرطانی را در گلوی خود کشف کرد.

مجله MIT Technology سخنان دکتر را این گونه منتشر کرد : من در تشخیص سرطان مهارتی ندارم , اما مطمئنم یک توده سفید و سیاه در سونوگرافی نشان دهنده سرطان است. در این دستگاه که یک دستگاه سونوگرافی است , از استارتری به نام Butterfly Network استفاده شده است. از این دستگاه می توان در شرایط اورژانسی در خانه و یا در بیماران بد حال در آمبولانس استفاده کرد.

اپل اعلام کرده این دستگاه در سال 2018 با قیمت 2000 دلار به بازار عرضه خواهد شد. این دستگاه تحولی عظیم در علم پزشکی ایجاد کرده و هزینه های درمان را کاهش داده و تشخیص را سریع تر می کند. این قیمت برای یک دستگاه سونوگرافی قابل حمل فوق العاده بوده و در مقایسه با دستگاه های سونوگرافی که ابعاد زیادی دارند واقعا به صرفه و کم حجم می باشد.

در ادامه با زوم تک همراه باشید….

به این پست امتیاز بدید

بیشتر بخوانید  آیفون ۱۳: دوربین، تراشه، قیمت، دیزاین، ... ؛کامل ترین اخبار iPhone 13

نظرات در مورد : دستگاه Ultra sound آیفون به تشخیص سرطان یک جراح کمک کرد

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *