دستگاه های هوشمند ناقل بیماری های خطرناک هستند

Tablets

به گزارش خبر گزاری رویترز ، بر اساس آخرین تحقیقات انجام شده توسط دانشمندان دستگاه های هوشمند الکرتونیکی همچون گوشی های هوشمند ، تبلت ، کیبورد کامپیوتر یکی از آلوده ترین ابزار های مورد استفاده بشر است ، بر اساس یکی نمونه گیری از سه محل از جمله توالت یک اداره ، یک گوشی هوشمند و کیبورد یک کامپیوتر به ترتیب 20، 140 و 480 واحد از این باکتری های بیماری‌زا یافت شده است. این باکتری های بیماری زا قادرند انسان را به بیماری های اسهال ، استفراغ ، حتی بیماری بسیار خطرناک منژنیت مبتلا کنند.

براساس تحقیقات یک دانشمند سوئدی دلیل وجود این باکتری های بیماری زا در این دستگاه های هوشمند ، حمل دائمی این ابزار در همه جا حتی در دستشویی می باشد ، چرا که در ادارات و سازمان ها افراد گوشی های خود را حتی در زمان رفتن به دستشویی بهمراه دارند.

tablet computer phone
tablet computer phone

راهکاری که این محققان به کاربران دستگاه های هوشمند می دهند این است ، ” کاربران باید سعی کنند همیشه قبل از خوردن غذا و هر نوغ خوراکی دست های خود را با آب و صابون بشویند ، در هنگام خوردن خوراکی از گوشی ، تبلت یا کیبورد و ماوس کامپیوتر استفاده نکنند. سعی کنند هرزگاهی دستگاه های هوشمندشان را با شوینده ها و ضد عفونی کننده ها پاک کنند تا از انتقال باکتری ها به بدنشان جلوگیری گردد.

در این تحقیقات از یک دستگاه تبلت حدود 600 نوع باکتری یافت شده است که برای از پای در آوردن یک انسان سالم کافی است ، همیشه این جمله رو در ذهنتون داشته باشید که همیشه پیشگیری بهتر از درمان هست پس همین الان اگر تا حالا دستگاه های هوشمند اطرافتون رو ضد عفونی نکردید با الکل سفید یا یک ضدعفونی کننده ی دیگه که آسیبی به این دستگاه ها نداشته باشه اونهارو ضدعفونی کنید. یا از راه کار های بالا یعنی عدم استفاده هم زمان از این دستگاه ها زمان خوردن غذا یا خوراکی استفاده کنید.

حتما ما رو از نظراتتون در مورد محافظت در برابر این خطرات بی نصیب نگذارید.

منبع Reuters

به این پست امتیاز بدید

بیشتر بخوانید  برترین تبلت های نمایشگاه CES 2014

نظرات در مورد : دستگاه های هوشمند ناقل بیماری های خطرناک هستند

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *