در کمپین انتخاباتی دونالد ترامپ از اطلاعات 50 میلیون کاربر فیسبوک سو استفاده شد

فیسبوک

از موسساتی که در این زمینه یعنی پیدا کردن داده ها فعالیت دارند، می توان به Cambridge analytical اشاره کرد که بدون داشتن مجوز از کاربران به حریم شخصی آن ها تجاوز کرده است. اطلاعات بدست آمده از منابع روزنامه نگاری مثل نیویورک تایمز و گاردین ، ابزرور ، بیانگر استفاده از اطلاعات شخصی افراد در فیسبوک بدون داشتن مجوز بوده و این اجتماع اینترنتی به دست قسمت داده کاوی Cambridge analytica افتاده است.

این موضوع به زمان انتخابات ریاست جمهوری این ایالات بر می گردد که در سال ۲۰۱۶ بوده است و طبق اطلاعات داده شده ، امکان استفاده از این داده ها برای جمع آوری رای برای ریاست جمهوری صورت پذیرفته است. اکنون با بازجویی و خبر نگاری کارمندان این شرکت نتیجه بدست آمده حاکی از این است که در طی این جریان حدود ۵۰ پروفایل در فیسبوک برای سواستفاده و حدود یک میلیون دلار برای این کار هزینه شده است.

از افرادی که در این شرکت یعنی Cambridge analytica کار می کرده می توان به کریستوفر وایلی اشاره کرد که در مصاحبه با روزنامه ابزرور و گاردین این چنین گفته که

ما با استفاده از شبکه اجتماعی فیسبوک نزدیک به پروفایل ۵۰ میلیون کاربر را مورد تجاوز قرار دادیم و با ایجاد حرکت های در آن ها تمایلات شخصی آن ها را هدف قرار دادیم و این موضوع نقشه کل این شرکت بود.

این اطلاعات در مورد شرکت Cambridge analytica بلافاصله بعد از یک روز دیر کردن و به دلیل شک و شبهه های موجود در فیسبوک در مورد سواستفاده انجام شده از سوی این شرکت توسط کاربران انتشار یافته است. این گزارش که شبکه اجتماعی بزرگ ، یک برنامه مخصوص برای جست و جو برای روانشناسی افراد در لیست قرار گرفته بود ، ابزاری برای جمع آوری اطلاعات از کاربران بوده است.

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید…

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : در کمپین انتخاباتی دونالد ترامپ از اطلاعات 50 میلیون کاربر فیسبوک سو استفاده شد

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *