دانشمندی که خود را موش آزمایشگاهی کرد!

آزمایش روی انسان

موش های بیچاره همواره اسباب آزمایش های انسان برای پیشرفت علوم پزشکی بوده اند و دانشمندان همیشه خطرناک ترین مواد را روی آن ها امتحان کرده اند و با تماشای عکس العمل های گاه دردناک موش ها،از آزمایشات خود نتیجه گیری کرده اند.
اما این بار یک دانشمند روسی به طور داوطلبانه به یک نسخه انسانی از موش آزمایشگاهی برای آزمایش یک باکتری 3.5 میلیون ساله تبدیل شده است.

رئیس دپارتمان Geocryology دانشگاه ایالتی مسکو،آناتولی بروچکوف، که مثل خیلی افراد دیگر در طول تاریخ در جستجوی راز جوانی جاودان است،در جست‌وجوی های خود، باکتری 3.5 میلیون ساله موسوم به باسیلوس F را به خود تزریق کرد، به این امید که ظاهر و احساساتش را جوان و سالم نگهدارد.
این باکتری پس از میلیون‌ها سال همچنان زنده باقی مانده است. دانشمندان آن را بر روی سلول‌های خون انسان‌ها و موش‌ها آزمایش کرده‌اند اما بروچکوف تصمیم گرفت آن را مستقیما به خود تزریق کند.

وی اظهار کرد: من مدت زمان بیشتری را صرف کار کرده‌ام و حداقل در دو سال گذشته سرما نخورده‌ام. پس از آزمایشات موفق بر روی موش‌ها و مگس‌های میوه، به این فکر افتادم که کشت باکتریایی غیرفعال خالی از لطف نخواهد بود.پرمافراست ذوب شده و حدس می‌زنم این باکتری‌ها وارد محیط زیست و آب شده‌اند، از این رو مردم محلی یعنی یاکوت‌ها از مدتها پیش این سلول‌ها را از آب دریافت می‌کردند و بنظر می‌رسد عمر بیشتری نسبت به سایر مردم دارند.
بروچکوف تصور نمی‌کرد خطری وجود داشته باشد زیرا این باکتری در واقع در مقادیر کم در آب منطقه وجود دارد.

اگرچه این آزمایش کاملا علمی نیست اما بروچکوف مدعی است که باکتری تاثیر مثبتش را بر روی وی گذاشته است.
این باکتری همچنین ممکن است از تاثیرات مثبتی بر باروری نیز برخوردار باشد؛ در آزمایشات، باسیلوس F باعث شد که موشهای ماده پس از متوقف شدن روند باروری، مجددا باردار شوند. این باکتری همچنین گیاهان را ترمیم می‌کند!

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : دانشمندی که خود را موش آزمایشگاهی کرد!

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *