چگونه از داغ شدن کامپیوتر جلوگیری کنیم؟

داغ شدن کامپیوتر

جلوگیری از داغ شدن کامپیوتر | یکی از موضوعاتی که در استفاده از کامپیوتر باید مدنظر کاربران قرار بگیرد، جلوگیری از داغ شدن بیش از حد آن می باشد، زیرا که اگر کامپیوتر شما بیش از حد داغ شود ممکن است به سخت افزار شما آسیب برسد و تمامی اطلاعات شما از بین برود. به همین دلیل تصمیم گرفتیم که در این بخش اطلاعاتی در خصوص راه های تشخیص داغ شدگی بیش از حد کامپیوترتان ارائه دهیم و اینکه چگونه از داغ شدن کامپیوترتان جلوگیری نمایید؟

در هر کامپیوتر یک سیستم خنک کننده وجود دارد که رکن اصلی فعالیت کامپیوتر شما می باشد زیرا بدون این سیستم تهویه در کیس کامپیوتر ممکن است دمای دستگاه شما بقدری بالا برود که سبب آسیب رسیدن به سخت افزاری اساسی کامپیوتر شما بشود و بالطبع در این شرایط سبب نابودی اطلاعات شما می شود.

چرا داغ شدن کامپیوتر خطرناک می باشد؟

اگر بخواهیم در این خصوص کمی جدی تر صحبت کنیم، اگر دمای کامپیوتر شما بیش از حد بالا برود در برخی از شرایط سبب خراب شدن سخت افزا شما می گردد و در خوشبینانه ترین حالت ممکن است سبب کاهش طول عمر سخت افزارتان گردد. علاوه بر از دست دان اطلاعات گرمای زیاد سبب آسیب رسیذن به بخش های حساس کامپیوتر نظیر مادربورد، CPU و … می گردد و طول عمر این بخش ها به شدت کاهش می یابد و یکی از نشانه های آسیب رسیدن به دستگاه کاهش سرعت کامپوتر می باشد، زیرا سخت افزارهای اصلی آن تحت فشار می باشند.

داغ شدن کامپیوتر

چگونه از داغ شدن کامپیوترمان جلوگیری کنیم؟

هر کامپیوتر دارای تعدادی فن برای خنک سازی سیستم می باشد که دائما باید مورد بررسی قرار بگیرند. در این قسمت روش هایی را برایتان معرفی می کنیم تا عملکرد سیستم تهویه ی شما بهبود یابد.

فن های کامپیوترتان را تمیز نگاه دارید: اولین روش برای پیشگیری از داغ شدن سیستم، تمیز نگاه داشتن سخت افزار و سیستم خنک کننده ی کامپیوترتان می باشد. تمیز نگاه داشتن فن کامپیوتر و به طور کلی قطعات داخل کیس بسیار مهم می باشد. اگر کامپیوتر خود را باز کرده و با حجم زیادی از گرد و خاک بر روی سخت افزارهای داخل کیس روبرو شدید، نشان از این دارد که طول عمر دستگاه شما نیز کاهش یافته است و هر سانتیمتر از گرد و خاک سبب افزایش دمای سخت افزارهای شما در زمان فعالیتشان می گردد. تنها وسایلی که برای تمیز کردن محیط داخلی کیس خود نیاز دارید یک پیچ گوشتی و کمپرسور هوا می باشد تا بتوانید تمامی گرد و غباری که در بین سخت افزار سیستم شما قرار گرفته است را خارج نمایید.

بیشتر بخوانید  بازار کامپیوتر به ثبات می رسد!

از قرار دادن اجسام داغ در نزدیکی کامپیوتر دوری کنید: حتما در محل قرارگیری کامپیوتر خود دقت کنید و اگر دستگاه هایی در اطراف کیس شما قرار دارند که سبب دمیدن هوای داغ به داخل کیس می گردند دوری نمایید. حالت ایده آل این است که در محل های فعالیت فن هوایی خنک، ثابت و مناسبی جریان یابد تا تبادل دما با محیط به طور کامل صورت بپذیرد.

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید…

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : چگونه از داغ شدن کامپیوتر جلوگیری کنیم؟

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *