از داغ شدن بازار گوشی های دست دوم تا افزایش قیمت موبایل

گوشی های دست دوم

همانطور که می دانید پرچمداران جدید کمپانی های معروف در سال جاری و سال گذشته از مرز هزار دلار گذشت و قیمت سایر رده های گوشی های هوشمند نیز به تبعیت پرچمداران افزایش یافته است که همین امر سبب شده که بازار گوشی های دست دوم و بازیابی شده در بسیاری از کشور رونق یابد و به اصطلاح در این دوره از بازار داغ تری نسبت به گوشی های سری جدید برخوردارند.

بر اساس گزارش ها و آمار منتشر شده، در سه ماهه  ی اخیر میزان فروش گوشی های هوشمند آکبند و سری جدید به شدت کاهش یافته ولی از طرف دیگر بازار گوشی های هوشمند بازیابی شده (Refurbished) یا دست دوم سامسونگ و اپل رونق یافته است و این مسئله تنها مربوط به ایران نمی باشد بلکه در بسیاری از کشور ها این مسئله مشاهده می شود.

گوشی های دست دوم

این شرایط می تواند یک آلارم برای کمپانی های سازنده ی گوشی های هوشمند باشد که بخش اعظمی از درآمد آن ها از فروش گوشی های آکبند بوده است. بر اساس بررسی های انجام شده نیز بسیاری گوشی های هوشمند پرچمدار به طور میانگین پیش از اینکه راهی زباله دان شوند میان چهار کاربر دیگر دست به دست می گردند. در این میان نکته ی جالب اینجاست که پیش از این بازارهای هند و آفریقا به عنوان بهشت گوشی های هوشمند بازیابی شده بود ولی هم اکنون 93 درصد از مشتریان گوشی های هوشمند دست دوم فروشی های آنلاین مربط به آمریکا می باشد.

در این میان کمپانی اپل نیز هم اکنون در نظر دارد تا حد ممکن محصولات خود را با شرایط جدید وفق دهد و مدت هاست که عرضه ی گوشی های بازیابی شده ی خود را آغاز کرده است. البته مزیت پشتیبانی نرم افزاری طولانی مدت اپل نیز در این رونق بازار گوشی های هوشمند دست دوم این کمپانی بی تاثیر هم نیست.

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید…

5/5 - (1 امتیاز)

نظرات در مورد : از داغ شدن بازار گوشی های دست دوم تا افزایش قیمت موبایل

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *