خودروهای بدون فرمان و پدال فورد تا سال ۲۰۲۱ وارد بازار می‌شوند

کمپانی خودروسازی فور چند وقت پیش اعلام کرده بود که خود را به عنوان یک شرکت در زمینه خودروهای اتوماتیک و خودران می‌بیند، و هم اکنون نیز به آرامی در حال حرکت به سمت خودروهای کاملا اتوماتیک و بدون راننده می‌باشد.
چند روز پیش فورد اعلام کرد که برای چند سال آینده طرحی به نام Smart Mobility دارد که قرار است بدین وسیله در طی ۵ سال آینده و در سال ۲۰۲۱ خودروهای کاملا اتوماتیک و خودران روانه بازار کند.
آقای مارک فیلدز (Mark Fields)، مدیر عامل شرکت فورد، چند روز پیش در یک کنفرانس خبری اعلام کرد که این شرکت تا سال ۲۰۲۱ خودروهای خودرانی را معرفی خواهد کرد که نه فرمان داشته باشند و نه پدال گاز و ترمز. و همچنین گفت که تمرکز فورد در این پروژه بر روی ماشین‌های شخصی نبوده و به دنبال رانندگی اشتراکی می‌باشد.
قبلا نیز شرکت‌‌هایی مثل گوگل، نیسان و تیوتا هم اعلام کرده بودند که تا سال ۲۰۲۰ خودروهای کاملا خودران ارائه خواهند داد، ولی تسلا از همه رقیبان خود پیشی گرفته و امیدوار است که تا سال ۲۰۱۸ بتواند این نوع خودرو را وارد بازار کند.
اما تمرکز خودروسازها بر روی رانندگی اشتراکی، تغییراتی را در صنعت خودروسازی ایجاد خواهد کرد، و طبق گفته‌های مارک فیلدز، برای موفق بودن در این صنعت، بایستی استراتژی و مدل‌‌های کسب و کار خودروسازان بر روی رانندگی اشتراکی متمرکز بوده و با آن سازگار باشند.
فیلدز، در ادامه کنفرانس این چنین گفت که : دهه پیش رو به وسیله خودروهای کاملا اتوماتیک و خودران تعریف خواهد شد. به نظر ما خودروهای خودران و اتوماتیک،‌ به همان اندازه‌ی حرکت ۱۰۰ سال پیش فورد به سمت خط مونتاژ، مهم بوده و همان اندازه تاثیر را در جامعه خواهد داشت.
مطمئنا با بیانیه‌ای جسورانه طرف می‌باشیم، اما به هر حال صحبت از اهداف واستراتژی‌های فورد بوده و هیچ چیزی از این شرکت بزرگ بعید نیست.

به این پست امتیاز بدید

بیشتر بخوانید  قيمت فورد Focus RS لو رفت

نظرات در مورد : خودروهای بدون فرمان و پدال فورد تا سال ۲۰۲۱ وارد بازار می‌شوند

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *