خودتان را با روند رو به رشد استفاده از تکنولوژی وقف دهید

خودتان را با روند رو به رشد استفاده از تکنولوژی وقف دهید

تغییرات تکنولوژی بزرگی در راه است و شما باید بدانید که کجا ظهور میکنند. این تنها راهی ست که میتوانید از آن به نفع خودتان استفاده کنید.
یه نمونه واضح آن: مارک پیواک و کمپانی اش به نام Fastbrick Robotics با ساختن اولین ربات تمام اتومات آجر چینی، معنای تازه ای به صنعت ساخ و ساز داد. تا هم اکنون این ربات ها هنوز هم نیاز به یک سازنده ی داخلی برای کمک به ساخت آن دارند.
این ربات ها که هادرین نام دارند، میتوانند تمام ساعت روز و شب کار کنند و در هر ساعت 1000 آجر روی هم بچینند. این یعنی با این ربات میتوان در طول دو روز یک خانه ساخت. ساختن یک خانه برای یک انسان 4 تا 6 هفته کار طاقت فرسا را در پی خواهد داشت.
تمام آن از طراحی و سیستم سه بعدی استفاده میکند. هادرین مکان هر آجر را محاسبه میکند و اگر لازم بود که در شکل آجر تغییری ایجاد شود آن آجر را میبرد. برای ساخت آجر از ملات تحت فشار استفاده میشود و هیچ تماس انسانی نیاز نیست. این ربات حتی میتواند فضایی برای سیم کشی و لوله کشی خالی بگذارد.
اما نکته اصلی اینجاست، بسیاری از مقالات به این موضوع اشاره میکنند که با این تکنولوژی انقلابی، هزینه های ساخت یک ساختمان به طرز چشمگیری کاهش پیدا میکند و در نتیجه قیمت خانه ها کاهش یافته و توانایی مردم در خرید خانه بالا میرود. اما با وجود انقلابی بودن این تکنولوژی، همچین اتفاقی عملی نیست.
دلیل این موضوع این است که این هزینه های ساخت و ساز یک ساختمان نیست که از توان پرداخت افراد خارج است، بلکه هزینه ی زمینی ست که این خانه قرار است روی آن ساخته شود. و یک تکنولوژی ساخت و ساز بهتر مشکلی را در این زمینه حل نمیکند.
قیمت زمین همیشه بر اساس اهمیت اقتصادی موقعیت آن خواهد بود. کاهش هزینه ساخت و ساز چندان اهمیتی ندارد. قیمت زمین ها همیشه رو به افزایش خواهند بود.
باید این نکته را درک کنید. این موضوع از شما سرمایه گذار بهتری میسازد. شما شروع به دیدن پتانسیل بالای سود دهی افزایش قیمت زمین ها میکنید و بعد روی روشی برای اسفاده هر چه بیشتر از این موقعیت میکنید.
در داستانی مرتبط، سال قبل در چین، کمپانی به نام وینسان، نشان داد که میتواند در طول تنها یک روز، 10 خانه سه بعدی پرینت کند. هزینه گزارش شده برای هر خانه تنها 5000 دلار آمریکاست. این موضوع به کلی بازی را عوض میکند. این کمپانی نشان داده که حتی قابلیت ساخت آپارتمان های 5 طبقه را نیز دارد.
باز هم خبری از چین: موسس شرکت Broad Group، ژانگ یو، در حال ایجاد یک انقلاب در ساخت برج های اداری شهری ست. نکته شگفت انگیز در این مورد سرعت ساخت این ساختمان هاست. این برج های اداری در طول یک روز سه طبقه بالا رفتند. با جمع آوری اتاقک های آهنی از هزاران کارخانه، تمام این ساختمان مانند یک مجموعه مکانو به هم وصل شد. ساخت این برج اداری 57 طبقه که لقب شهر آسمانی کوچک را به خود گرفته، با 19 دهلیز و فضای اداری برای 4000 تن و 800 آپارتمان تنها 19 روز طول کشید.
زمانی که ساخت و ساز ارزانتر شد مردم میتوانند کمی بیشتر روی زمین خانه هزینه کنند و میکنند. این ها فقط گوشه چشمی از تکنولوژی هایی ست که به زودی وارد میدان میشوند. زمانی که بفهمید چه چیزی دایره را میگرداند، مانند بسیاری دیگر، دیگر به کسانی که راجع به از دست دادن اموال و دارایی هایشان صحبت میکنند گوش نخواهید کرد و شروع به تمرکز روی استفاده از موقعیتی که ممکن است بزرگترین رونق ملکی در طول دوران باشد، میکنید.
پیشرفت هایی که در زمینه تکنولوژی ساخت و ساز صورت خواهد گرفت، شگفت آور است. شما میتوانید مطمئن باشید که با کاهش قیمت ساخت خانه ها به زودی قیمت زمین ها بالا رفته و مالکان نیز انتظاراتشان را بر اساس همین موضوع تغییر خواهند داد.
کمپانی هایی مانند Fastbrick، Winsun و Broad Group در مراحل متفاوتی از پیشرفت هستند. اما این نشانه چیز هایی ست که به زودی خواهند آمد و این فقط میتواند باعث افزایش قیمت زمین شود. چرخه املاک درست جلوی چشمانتان در حال چرخیدن است. این ممکن است بزرگتریت تغییر چرخه املاک در طول تاریخ باشد، که بقیه را کوچک نشان میدهد. مطمئن شوید که در موقعیت کسب سود از آن هستید و بیشترین استفاده را از موقعیت بوجود آمده ببرید.

به این پست امتیاز بدید

بیشتر بخوانید  10 گجت در نمایشگاه CES 2014 که حتما باید دید

نظرات در مورد : خودتان را با روند رو به رشد استفاده از تکنولوژی وقف دهید

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *