خط تولید رنو ساندرو در ایران رسما تعطیل شد

رنو ساندرو

رنو ساندرو | همانطور که مستحضر هستید، شرایط بازار خودروهای کشور و به خصوص بازار خودروهای داخلی به هیچ عنوان خوب نیست و این موضوع از زمان آغاز تحریم های ایالات متحده علیه ایران شروع شد و به طور کامل رکود بازار را فرا گرفت. یکی از کمپانی هایی که با رفتنش تولید خودروهای آن در ایران متوقف گردید، کمپانی فرانسوی رنو بود که خودروهای تندر 90 و رنو ساندرو تحت نظارت این کمپانی در ایرن خودرو و پارس خودرو تولید می شدند و قطعات آن ها از فرانسه تامین می شد اما اکنون دیگر خبری از خودروهای این کمپانی نخواهد بود.

رنو ساندرو

مازیار بیگلو به عنوان دبیر انجمن قطعه سازان از متوقف شدن تولید رنو ساندرو در ایران خبر داد. ایشان با اشاره به این مسئله که توقف همکاری کمپانی رنو با خودروسازان داخلی سبب می گردد تا تامین قطعات CKD خودروهای رنو در ایران صورت نپذیرد، بیان کرد که به علت عدم تامین قطعات CKD، قطعه سازان داخلی امکان تولید دیگر قطعات خودروهای رنو را در کشور ندارند.

سخنان مازیار بیگلو در تاییدیه ی توقف تولید رنو ساندرو به این شرح بود:

ایران قطعه ی CKD ندارد تا بتواند این خودرو را به بازار عرضه نماید. البته هم اکنون کمپانی رنو تعداد کمی از قطعات CKD این خودرو را وارد نموده ولی پس از به پایان رسیدن آنها این خودرو دیگر امکان تولید در کشور را نخواهد داشت. این بحث برای ما نظیر یک ضایعه ی بزرگ به حساب می اید ولی با نهایت تاسف بدقولی طرف فرانسوی در همکاری با خودروسازان داخلی، ما را با مسائلی روبرو کرده است.

رنو ساندرو

بیگلو با اعلام این موضوع که قرار است برای تأمین خدمات پس از فروش خودروهای کمپانی رنو مذاکراتی صورت پذیرد، گفت:

کمپانی رنو اعلام نموده است که قصد دارد برای خدمات پس از فروش محصولات خود با تمامی خودروسازان مذاکره نماید اما در حال حاضر این مذاکرات به نتیجه ای ختم نشده است.

دبیر انجمن قطعه سازان با اشاره به قرارداد میان پژو – سیتروئن با خودروسازهای ایرانی بیان کرد:

گفته شده است که در قرارداد ایران با پژو تحکم‌ های قوی برای کمپانی فرانسوی به منظور اجرای تعهدات پیش بینی شده قرار داده شده که با معلق شدن همکاری میان خودروسازان ایران به دنبال  استفاده از این ابزارها می باشند.

 

بیشتر بخوانید  بررسی خودرو برلیانس + تصاویر

مطالب مرتبط

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید …

 

منبع: پارس خودرو

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : خط تولید رنو ساندرو در ایران رسما تعطیل شد

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *