خطر بزرگی گوشی های اندرویدی را تهدید می کند !

گوشی های اندرویدی

خطر بزرگ در کمین گوشی های اندرویدی | هرچقدر که در دنیای تکنولوزی غرق می شویم، متاسفانه با شرایط نابسامانی روبرو خواهیم شد که بحث امنیت اطلاعات و حفظ حریم خصوصی مطرح می باشد. اکنون گویا متخصصان فضای مجازی در زمینه ی امنیت سایبری به این موضوع دسترسی پیدا کرده اند که یک بدافزاری خطرناک گوشی های اندرویدی را تهدی می کند و از این طریق هکرها می توانند اطلاعات موجود در گوشی های اندرویدی دسترسی پیدا کنند.

خطر حمله بدافزارها

بر اساس افزایش نفوذ بدافزارها که از طرف هکر‌ها و مجرمان سایبری انتشار می بابند، پژوهشگران زیادی در جهان به‌ دنبال یافتن بدافزار‌های جدیدی هستند که احتمال دارد امنیت سایبری و فضای مجازی از حریم خصوصی و اطلاعات شخصی افراد را به خطر بیاندازد. اساسا پژوهشگران با یافتن و معرفی چنین بدافزار‌های خطرناکی در اصل به کمپانی های توسعه‌ دهنده ی نرم‌ افزار و سیستم‌ عامل های مختلف اخطار می‌ دهند که با سرعتی هر چه بیشتر به بررسی و انتشار یک بروزرسانی امنیتی جدید و برطرف نمودن آسیب‌پذیری‌ های موجود بپردازند.

گوشی های اندرویدی

اخیرا پژوهشگران امنیتی اعلام داشته اند که در گوشی‌ های هوشمند اندرویدی یک بدافزار بسیار خطرناک و قدرتمند را پیدا کرده‌ اند که به هکر‌ها این دسترسی را می‌ دهد تا به هرچه که انتظار دارند، برسند. اکنون بخشی از اپلیکیشن‌ ها و نرم‌ افزار‌های اندرویدی توانسته اند تا با میزبانی از بدافزار مورد بحث، به تاریخچه ی تمامی تماس‌ های افراد، ارسال و دریافت پیامک ها، گالری تصاویر و ویدئو‌های آن ها و همچنین به لوکیشن (Location) این کاربران دسترسی یابند.

گوشی‌ های هوشمند اندرویدی به‌ دلیل متن‌ باز بودن و نوع طراحی سیستم‌ عامل هایشان عمدتا یکی از بهترین طعمه‌ ها برای سودجویان فضای سایبری و به حساب می آیند تا با سو استفاده و نفوذ به گوشی افراد ، به اهداف پلید و موردنظر خود دسترسی پیدا کنند.

 

مطالب مرتبط

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید …

به این پست امتیاز بدید

بیشتر بخوانید  آزاد کردن فضای ذخیره سازی در اندروید و آیفون

نظرات در مورد : خطر بزرگی گوشی های اندرویدی را تهدید می کند !

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *