خطرات باتری های دکمه ای برای کودکان

باتری های دکمه ای

باتری های دکمه ای وسیله ای پر کاربرد و مفید هستند , در این میان از  جذاب و زیبا برای کودکان است. این باتری ها که دارای ظاهری کوچک و براق هستند انرژی مورد نیاز برای به کار افتادن سایر وسایل را فراهم می کنند. بسیاری از کودکان و نوزادان به دلیل شکل ظاهری این باتری ها , جذب آن شده و از روی کنجکاوی آن را می خوردند این امر یک جشن و مراسم شادی را به یک فاجعه تبدیل می کند.

در ایام نزدیک به تعطیلات در بخش اورژانس بیمارستان ها شاهد کودکان زیادی هستیم که این باتری ها را قورت داده اند , از آن جا که این مواد تشکیل دهنده این باتری ها لیتیوم و اکسید نقره است و بلع آن بسیار خطرناک بوده و حتی ممکن است باعث مرگ شود. امروزه به دلیل سایز کوچک این باتری ها , در اسباب بازی های زیادی مورد استفاده قرار می گیرند، وقتی باتری از اسباب بازی خارج شود اندازه ای حدود یک شیرینی‌ اسکیتل و یا حتی اندازه ای کوچک تر از آن دارد , سایز کوچک و ظاهر جذاب کودکان را به خوردن این باتری ها تشویق می کند.

باتری های دکمه ای

پس از بلع , به دلیل عدم تحمل مری در برابر اسید , شرایط و وضعیت فرد به سرعت بحرانی شده و مشکلات جدی پیش می آید. حتی اگر این باتری ها برای مدت کمی در مری باشند به سرعت فاسد شده و باعث التهاب و تورم مری می شود. این تورم از سویی مثبت است چرا که مانع رسیدن باتری به معده می شود , از سویی دیگر نیز حضور باتری در مری باعث سوخته شدن دیواره های آن و ایجاد حفره در مری می گردد. جاسوئیچی , کارت تبریک , ماشین حساب‌ , تزئینات تعطیلات کنترل‌ از راه دور از جمله وسایلی هستند که باتری های دکمه ای در آن ها استفاده می شود.

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید…

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : خطرات باتری های دکمه ای برای کودکان

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *