خروج رسمی ولوو دیزل از ایران

ولوو دیزل

خروج رسمی ولوو دیزل | این روزها شرایط اقتصادی ایران اصلا خوب نیست. یک به یک شرکت های بزرگ دنیا در عرصه ی خودروسازی در حال خارج شدن از بازار کشور هستند. اکنون شاهد خروج رسمی ولوو دیزل از بازار خودروهای سنگین ایران هستیم.

خروج رسمی ولوو دیزل

پیش از اعمال تحریم‌ ها کمپانی ولوو اشاره کرده بود که ایران می‌ تواند به عنوان یکی از قطب های اصلی صادرات این کمپانی در بازارهای مناطق خلیج فارس و شمال آفریقا گردد. اتحادیه ی اروپا نیز به منظور محافظت از کمپانی هایش قانونی اجرایی نموده است. ایالات متحده بانک ها را تهدید کرده که اگر با شرکت‌ های ایرانی داد و ستد داشته باشند، واشنگتن آن ها را از سیستم مالی ایالات متحده حذف خواهد کرد. در نهایت سخنگوی کمپانی ولوو اعلام نمود که این گروه کامیون سازی دیگر نمی‌ تواند مبالغی را که بابت قطعات فرستاده شده به ایران طلب داشته، دریافت نماید پس تصمیم گرفت که در ایران فعالیت نداشته باشد.ولوو دیزل

سال های زیادی است که کمپانی ولوو با سایپا دیزل مرتبط می باشد و این همکاری در طول سال های اخیر در قالب مونتاژ کشنده هایی نظیر سری FH فراهم شده بود اما اکنون امیدی برای ادامه مونتاژ این کشنده های خوش نام اروپایی در کشور وجود ندارد. قبلا رئیس کامیون سازی ولوو دیزل اعلام کرده بود که انتظار دارد تا حدود 5000 کشنده ی ولوو تا ماه مارس 2019 در ایران مونتاز گردد و سایپا دیزل نیز شروع به تولید داخلی سه مدل کامیون ولوو نماید. کمپانی اسکانیا، کامیون ساز سوئدی نيز اعلام کرد که همه ی سفارشات خود را کنسل نموده است زیرا بر اساس تحریم ‌ها نمی‌ تواند این سفارشات را تحویل دهد.

 

مطالب مرتبط

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید …

به این پست امتیاز بدید

بیشتر بخوانید  می توانید لیست خریداران محصولات سایپا را مشاهده کنید

نظرات در مورد : خروج رسمی ولوو دیزل از ایران

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *