خداحافظی خلافکاران با بیت کوین

بیت کوین

یکی از پول هایی که بسیار مورد توجه خلافکاران و قاچاقچیان بوده، بیت کوین می باشد، زیرا تاکنون افراد با نام های مستعار و هویت های نامشخص اقدام به جابجایی پول انجام می دادند و از طریق هیچ مرجع قضایی در هیچ کجای دنیا قابل ردیابی و شناسایی نبود. اما اکنون خبرهایی به دست ما رسیده است که گویا پای مراجع نظارتی به این پول رمز نگاری شده باز شده و باعث گردیده که بسیاری از خلافکاران به سایر ارزهای دیجیتالی رمزنگاری شده روی بیاورند.

اکنون بر اساس بررسی تراکنش های مالی صورت گرفته در حساب های بیت کوینی گویا بسیاری از خلافکاران و تبهکاران که به این ارز به عنوان یک ارز ایمن نگاه می کردند، از آن دست کشیده و به سمت سایر ارزهای دیجیتالی روی آورده اند. یکی دیگر از ارزهای رمزنگاری شده بنام مونِرو (Monero) که میزان امنیت حفظ اطلاعات کاربرانش نسبت به بیت کوین بالاتر می باشد، هم اکنون رشد بسیار بالایی را نشان داده است.

از دلایلی که سبب گردیده است این آمار استفاده از سایر ارزهای دیجیتالی رشد سریعی داشته باشد این است که یک سری از مجریان قانون ابزارهای نظارتی خود را گسترش داده و تراکنش های مالی کاربران این ارز دیجیتالی را تحت کنترل گرفتند و یک سری از موسسات تحلیلی نیز کاربران این ارز دیجیتال را زیر نظر گرفتند. به همین منظور با شناسایی افراد که به احتمال زیاد با باندهای قاچاق و پولشویی ارتباط زیادی داشتند، اخطاری صادر شده و امکان تبدیل ارزهای دیجیتال به پول های رایج بازار در دنیا امکان پذیر نبود.

بسیاری از مجریان قانون اتحادیه ی اروپا در سه ماهه ی اخیرا هشداری صادر کردند که گویا سایر ارزهای رمزنگاری شده نظیر مونِرو، اتریوم (ethereum) و Zcash طرفداران بیشتری در میان گروه‌های زیرزمینی پیدا کرده‌اند و این افراد همان سودجویان اینترنتی هستند که کامپیوترهای افراد را مسدود کرده و اقدام به دریافت مبالغی در ازای بازگشایی کامپیوتر می نمایند.

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید…

به این پست امتیاز بدید

بیشتر بخوانید  شرکت چینی Bitman بیشترین میزان درآمد را با از فروش ماینرها دارد

نظرات در مورد : خداحافظی خلافکاران با بیت کوین

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *