رفع فیلتر تلگرام تکذیب شد (بروز رسانی)

فیلتر تلگرام

در روز های اخیر اخبار بسیاری در مورد رفع فیلتر تلگرام در شبکه های اجتماعی دست به دست شد ، بسیاری از صفحات در شبکه های اجتماعی موضوعی مبنی بر رفع فیلتر تلگرام را منتشر کرده بودند . در این میان مسئولان مربوط نسبت به فیلترینگ تلگرام اعلام کردند که هیچ تصمیمی مبنی بر رفع فیلتر تلگرام گرفته نشده است و هیچ جلسه ای در این زمینه برگزار نشده است.

به گزارش زوم تک به نقل از مرکز ملی فضای مجازی اعلام کرد: با توجه به انتشار خبری در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی مبنی بر رفع فیلتر تلگرام با عنوان (خروجی جلسات کارشناسی هفته گذشته شورای عالی فضای مجازی رفع فیلتر تلگرام بوده است) به اطلاع می رساند، جلسه کارشناسی شورای عالی فضای مجازی کشور در خصوص رفع فیلتر تلگرام برگزار نشده بنابراین تصمیم گیری در این خصوص در شورای عالی فضای مجازی کشور صحت نداشته و صراحتا تکذیب می‌شود.

قطعا می دانید که تلگرام سه هفته ی پیش با دستور قضایی دولت به طور کامل برای کاربران ایرانی فیلتر شد و هم اکنون بازار سایر پیام رسان های اجتماعی داغ می باشد و در هر لحظه شایعاتی در خصوص رفع فیلترینگ این پیام رسان محبوب در فضای مجازی منتشر می گردد و باز هم از سوی مسئولان تکذیب می گردد. پس از فیلتر تلگرام بسیاری از مسئولان و مقامات دولتی نیز در خصوص فیلترینگ این شبکه اجتماعی اعتراضات فراوانی را اظهار نمودند.

گویا اخیرا خبری در فضای مجازی مبنی بر رفع فیلتر تلگرام تا روز جمعه منتشر شد که این موضوع با واکنش شدید معاون قضایی دادگستری کشور رو به رو شد. بر اساس گزارش های منتشر شده، خبرها حاکی از آن است که این موضوع توسط لعیا جنیدی، معاون حقوقی ریاست جمهوری منتشر شده که پس از انتشار آن نقل قول ایشان تکذیب شد. در خصوص انتشار این خبر روابط عمومی معاونت حقوقی ریاست جمهوری اعلام کرد:

خبری که منتسب با لعیا جنیدی در خصوص رفع فیلتر تلگرام منتشر شد، کذب می باشد. در شبکه اجتماعی اینستاگرام یک صفحه جعلی به نام لعیا جنیدی، معونت حقوقی ریاست جمهوری شکل گرفته است که از قول ایشان گفته شده است که بزودی تلگرام رفع فیلتر خواهد شد.

این موضوع در حالی فراگیر شد که قبل از این روابط عمومی معاونت حقوقی ریاست جمهوری در طی یک اطلاعیه اعلام کرده بود که در هیچ کدام از شبکه های مجازی از جمله توییتر و اینتشاگرام هیچ صفحه ای ندارد. بعد از انتشار این خبر در فضای مجازی، معاون قضایی دادستان کل کشور نیز به این موضوع واکنش نشان داد و خبر رفع فیلترینگ تلگرام تا روز جمعه را به طور کلی کذب اعلام کرد.

بیشتر بخوانید  فیلتر شکن جدید سازمان جاسوسی سیا برای کاربران ایرانی "هشدار"

عبدالصمد خرم آبادی، معاون قضایی دادستان کل کشور اعلام کرد:

رفع فیلترینگ تلگرام تار روز جمعه صحتی ندارد و فیلترینگ این شبکه اجتماعی دائمی و قطعی می باشد.

البته لازم به ذکر است که فیلتر این پیام رسان محبوبات تبعاتی نیز داشته است و سبب کاهش سرعت اینترنت نیز شده استو به همین اساس، ریاست سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی چند روز پیش در خصوص اظهار نظر بعضی از نمایندگان مجلس در مورد اختلالات اینترنت گفت:

اختلالاتی که این روزها کاربران اینترنت شاهد هستند در حال پیگیری است و بسیاری از این اختلالات تاکنون رفع شده اند و به دلیل اعمال فیلترینگ تلگرام هستند.

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید…

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : رفع فیلتر تلگرام تکذیب شد (بروز رسانی)

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *