حکم فیلترینگ فوری تلگرام در روسیه صادر شد

تلگرام

در روسیه پس از جنجال بر سر برنامه پیام رسان تلگرام، در دادگاه این کشور رای بستن و مسدود کردن برنامه تلگرام تصویب شد. سازمان فدرال روسیه می خواست به وسیله برخی از کد ها در تلگرام به حریم شخصی کاربران خود دسترسی داشته باشد  اما هر دفعه تلگرام مانع این موضوع می شد و حتی رای و نظر دادگاه در پیشرفت این موضوع تاثیر نداشت.

بر اساس سایت های خبری روسیه و طبق رأی دادگاه تلگرام در روسیه بسته می شود و این تحریم تا زمانی که این برنامه پیام رسان با دادن کلید های رمز گذاری سازمان فدرال موافقت نکند بر طرف نخواهد شد. ولی هنوز هم معلوم نیست که چه زمانی این حکم اجرا می شود. روسیه توانست در سال ۲۰۱۶ بر اساس قوانین ضد تروریستی برنامه و سرویس های پیام رسانی باید امکان رمز گشایی پیام ها به سران دولت بدهند ولی تلگرام از این موضوع سرپیچی کرده است. پاول دورف سازنده و بنیان گذار این برنامه با انتشار یک پیام به حکم دادگاه که متن آن در زیر آمده:

قدرت مقام های دولتی بر کمپانی های فناوری اطلاعات فقط بر اساس پول است. این دولت با تحدید به مسدود سازی برنامه های لطمه های زیادی به سهام این شرکت ها می زنند و به این وسیله از آن ها کار های درخواستی خود را می خواهند. اما این موضوع در تلگرام صادق نیست و ما اهمیتی به درآمد و فروش و تبلیغات نمی دهیم.

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید….

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : حکم فیلترینگ فوری تلگرام در روسیه صادر شد

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *