حمله یک بد افزار خطرناک گوشی های هوشمند قاره آسیا

بد افزار

اخیرا در خبرها مطلع شده ایم که یک بد افزار بسیار خطرناک گوشی های اندرویدی را مورد هدف خود در آسیا قرار داده است که با این اوصاف تعداد بسیار زیادی از گوشی ها را در بر می گیرد که شامل گوشی های برند سامسونگ، هوآوی، شیائومی، سونی، اوپو و ویوو و … می شود. قطعا گوشی های اندرویدی در ایران کاربران زیادی دارند و تمامی کاربران باید در این خصوص نگران باشند، زیرا این ویروس هر لحظه در کمین شماست و اگر غفلت کنید وارد گوشی شما شده و سبب آسیب های جدی به دستگاه شما می گردد.

هکر ها با انتشار یک بدافزار بسیار خطرناک در سرتاسر جهان حملات بسیاری سنگینی را بر علیه تعداد بسیار زیادی از گوشی های هوشمند اندرویدی آغاز کردند و گویا این حملات بیشتر از هر بخش جهان در آسیا شایع تر می باشد. بر اساس گفته هاس محققان نام این بد افزار RottenSys نام دارد و از سال 2016 تاکنون به عنوان خطرناک ترین بد افزارهای بازار فناوری به شمار می رود.

بر اساس آمارهایی که از سال 2016 تاکنون منتشر شده است بیش از 4 میلیون و 900 هزار دستگاه به این بد افزار آلوده شده اند که این بد افزار حتی به عنوان باج افزار نیز شناخته می شود زیرا سریعا مبالغ هنگفتی را از حساب های کاربران درخواست می نماید. این بد افزار از طریق شبکه Wi-Fi انتشار می شود، یعنی به محض اتصال به شبکه Wi-Fi کلیه ی اطلاعات کاربر به سرقت می رود.

اکنون اگر شما نیز از جمله افرادی هستید که در هر مکان عمومی که وارد می شود از سیستم Wi-Fi آن محل استفاده می کنید، بهتر است از این پس دقت بیشتری داشته باشید و به هر Wi-Fi متصل نشوید زیرا ممکن است به این ویروس خطرناک آلوده باشند.

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید…

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : حمله یک بد افزار خطرناک گوشی های هوشمند قاره آسیا

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *