حقایقی درباره ی بیت کوین

حقایقی درباره ی بیت کوین

قطعا این روزها در فضای مجازی نام بیت کوین را بسیار شنیده اید و حتما می دانید که این ارز دیجیتالی اخیرا افزایش قیمت بسیاری داشته و سبب شده بسیاری از افراد در مورد آن کنجکاو شوند. اگر مطالب مربوط به این ارز دیجیتالی را در زوم تک مطالعه کرده باشید قطعا متوجه خواهید شد که این ارز قصد دارد در آینده ای نه چندان دور جایگزین ارزهایی نظیر دلار و یورو و … گردد و هم اکنون نیز در بسیاری از کشورها رواج یافته است.

این ارز دیجیتالی در سال 2009 توسط شخصی به نام ساتوشی ناکاموتو خلق گردید و اکنون ارزش آن به بالای 17 هزار دلار رسیده است، در حالی که بسیاری از تحلیلگران انتظار داشتند با این روند افزایش قیمت، تا پایان سال 2017 ارزش این ارز دیجیتالی به مرز 10 هزار دلار برسد نه 17 هزار دلار!. اکنون قصد داریم چند حقیقت درخصوص این ارز دیجیتالی را برای شما بازگو نماییم.

1.کاربران این ارز دیجیتالی ناشناس می باشند

ابداع کننده ی بیت کوین ادعا کرده که یکی از ویژگی های اصلی این ارز دیجیتالی حفظ حریم خصوصی کاربران می باشد، زیرا در زمان ثبت نام، هیچ کدام از کاربران با هویت های واقعی خود وارد نمی شوند و هر شخصی با یک اسم مستعار در این سیستم ثبت نام می نماید. بالطبع در صورت انتقال بیت کوین در این سیستم مشخص نخواهد شد که چه کسی و با چه هویتی به حساب شخصی دیگر در دنیای واقعی پول واریز کرده است.

2. از دسترس قانون خارج می باشد

در ابتدای متولد شدن این ارز دیجیتال بسیاری از افراد میلیاردر و حتی تعداد زیادی از قاچاقچیان برای جابجایی پول از بیت کوین استفاده می کردند. به همین خاطر عقیده داشتند که چون بیت کوین امکان شناسایی افراد را در زمان انتقال پول ندارد، راه خوبی برای دور زدن قوانین می باشد؛ اما دولت آمریکا این پول را هم اکنون به عنوان سرمایه تلقی کرده و برخی از صرافی های آمریکایی نیز برای امکان انتقال وجه در این شبکه باید مشتریان خود را بشناسند و بالطبع شامل مالیت این کشور نیز می شود ولی برخی از کاربران حرفه ای و کار بلد هنوز هم به راحتی و بدون اینکه شناسایی شوند پول های خود را از طریق این شبکه انتقال می دهند و مالیاتی نیز در قبال آن پرداخت نمی کنند.

بیشتر بخوانید  گرانترین پول دنیا ( بیت کوین ) در ایران

حقایقی درباره ی بیت کوین3. جایگزین خوبی برای پول نقد و کارت های اعتباری

بسیاری از افرادی که از این ارز دیجیتالی استفاده می کردند معتقدند که در آینده جایگزین وجوه نقد خواهد شد و هم اکنون نیز به این موضوع معتقد هستند، اما مسئله ای که وجود دارد این است که با بیت کوین در هر ثانیه تنها چند تراکنش امکان انجام دارد در حالی که در شبکه ی بانکی در هر ثانیه هزاران تراکنش و جابجایی صورت می پذیرد و سرعت عملکرد بالایی نیز دارد. در ابتدا نیز تراکنش های بیت کوین به صورت رایگان انجام می شد ولی هم اکنون به ازای هر تراکنش 20 دلار هزینه کسر می گردد و احتمال دارد در آینده به 400 دلار نیز برسد ولی با این حال بسیاری از افراد میلیاردر دست از این ارز دیجیتال نخواهند کشید، چراکه امکان پیگیری قانونی آن وجود ندارد و برای آن ها این امر بسیار جذاب می باشند و به راحتی می توانند قوانین را دور بزنند.

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید…

5/5 - (1 امتیاز)

نظرات در مورد : حقایقی درباره ی بیت کوین

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. حقایق؟؟پس کو اون حقایق که قراربود درباره بیت کوین بخونیم؟؟این که کل مقاله به ناشناس بودن کاربران ختم شد ولاغیر!!!با اون تیترتون!!