حقایقی درباره ضربان قلب انسان

ضربان قلب

آیا تاکنون به ضربان قلب خود توجه کرده اید؟

مسلما نه، چرا که این امر موضوعی غیر ارادی بوده و همانند تنفس برای بدن عادی می باشد. اما هنگام اضطراب و عصبانیت به طور ناخودآگاه تپش قلب افزایش یافته و باعث جلب توجه می شود.

ضربان قلب طبیعی چه تعداد و چگونه است؟

به طور طبیعی ضربان قلب هر فردی در یک دقیقه باید بین 60 تا 100 تا باشد اگر بیش از 100 باشد فرد به تاکی کاردی و کمتر از 60 به برادی کاردی دچار می شود. البته در ورزشکاران به دلیل بیستر بودن عضله قلب , توانی بالای آن بر خون رسانی , با یک تپش مقدار زیادی خون به اندام ها می رسد. بنابراین برادی کاردی در این افراد جای نگرانی ندارد. فعالیت های روزانه از جمله بالا رفتن از پله یا غذا خوردن باعث بالا رفتن تپش قلب می شود.

آیا کاهش ضربان قلب در سالمندان نگران کننده است؟

اگر کاهش ضربان قلب در افراد مسن تا حدی باشد که باعث آسیب و زمین خوردگی در محیط هایی مانند حمام شود , یعنی قلب خون کافی به مغز نرسانده و برای رفع این مشکل باید از باتری استفاده کنند.

توصیه های عمومی برای کنترل ضربان قلب

اگر در شرایط استرس زا مثل جلسه امتحان قرار دارید قطعا دچار تپش قلب خواهید شد. با استفاده از دارو های ضد استرس و یا قرص های تپش قلب می توانید بر این مشکل غلبه کنید. اما اگر به طور کلی و حتی هنگام خواب و استراحت نیز دارای تپش قلب بالا چیزی حدود 100 یا بیشتر هستید حتما به پزشک مراجعه نمایید.

در افرادی که دارای ضربان نامنظم قلبی هستند توصیه می شود هنگام خوابیدن یا برخاستن برای جلوگیری از سرگیجه و حالت تهوع یک دقیقه در حالت اولیه مانده سپس تغییر پزیشن دهند و سریع از جای خود بلند نشده و کمی قبل از ایستادن در جای خود بنشینند.

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید….

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : حقایقی درباره ضربان قلب انسان

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *