طرح مفهومی QX50، شاهکار اینفینیتی در نمایشگاه بین‌المللی دیترویت

سال جدید میلادی شروع شد و این برای طرفداران خودرو به معنی نزدیک شدن زمان نماشگاه بین المللی خودرو سال ۲۰۱۷ در دیترویت آمریکا می‌باشد. اینفینیتی در این نمایشگاه با طرح مفهومی QX50 حضور خواهد داشت و انتظار می‌رود که این طرح با فناوری جدید رانندگی خودکار این شرکت و موتور فشار متغیر توربو (Variable Compression Turbo)، نظر همه را به خود جلب کند.
infiniti-qx-50-concept-2

در واقع طرح مفهومی QX50 بر پایه QX Sport Inspiration و تکامل یافته این مدل می‌باشد، که سال گذشته در کشور چین معرفی شد، و تفاوت‌های خیلی جزئی در بدنه و طراحی‌اش دارد.

infiniti-qx-50-concept-3طرح مفهومی QX50 همچنین پیش نمایشی از فناوری پشتیبانی رانندگی خودکار کمپانی اینفینیتی می‌باشد، که البته در حال حاضر جزئیات زیادی در رابطه با این فناوری در دسترس نیست و تنها مواردی که از آن می‌دانیم، شناسایی خودروهای اطراف و حرکت در ترافیک بین دیگر خودروها و ایستادن و راه افتادن‌های پی در پی می‌باشد.

infiniti-qx-50-concept-5شاید جذاب‌ترین جنبه معرفی این خودرو این باشد که ممکن است در تولید این ماشین شاهد استفاده از فناوری جدید اینفینیتی یعنی وی سی توربو (Variable Compression Turbo) به معنی فشار متغیر توربو باشیم. با استفاده از این فناوری، فشار توربو با توجه به نوع رانندگی تغییر می‌کند تا خودرو شتاب مناسب و حداقل مصرف را داشته باشد. با تغییر کوچکی در میزان جابجایی پیستون‌ها در سیلندر، فشار حاصل از کمپرس مخلوط هوا و سوخت، تغییر خواهد کرد. این فشار متغیر می‌تواند به هنگام رانندگی از ۸:۱ تا ۱۴:۱ تغییر کند و طبیعتا شتاب خودرو فقط به هنگام نیاز و با دستور سیستم هوشمندی که حاکم بر وی‌ سی توربو می‌باشد، بالا خواهد رفت.

نتیجه این امر، قدرت ۲۰۰ کیلو وات (۲۶۹ اسب بخار) و گشتاور ۳۹۰ نیوتن‌متر خواهد بود و اینفینیتی این چنین می‌گوید که کارایی این موتور در مقایسه با موتور V6 مشابه، ۲۷ درصد افزایش خواهد یافت.

infiniti-qx-50-concept-6

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : طرح مفهومی QX50، شاهکار اینفینیتی در نمایشگاه بین‌المللی دیترویت

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *