حذف اپلیکیشن هایی که به حریم خصوصی افراد دسترسی دارند

حریم خصوصی

مدتی بود که تعدادی از اپلیکیشن ها بدون اجازه کاربر موقعیت مکانی افراد را به اشتراک می گذارند. همین امر باعث شکایت و ناراحتی کاربران شده است چرا که ممکن است در شرایطی که فرد نمی خواهد موقعیت جغرافیایی اش برای کسی فاش شود و این موضوع مشکل ساز می شود. شرکت اپل که هدف اصلی اش رضایت و رفاه کاربرانش است , از این موضوع جلوگیری کرده است.
این اپلیکیشن ها قوانین مرتبط با بخش‌ های ۵.۱۱ و ۵.۱.۲ از اصول امنیتی اپل را نقض کرده است به سرعت از سوی کمپانی اپل از اپ استور حذف شد. شرکت اپل به کاربران خود متعهد شده است که بدون واضح و کامل آن ها , هیچ گونه اطلاعاتی به خصوص موقعیت جغرافیایی افراد در اختیار دیگران قرار نگیرد. حال اگر یکی از توسعه دهندگان اپلیکیشنی ارائه دهند که این شرایط را زیر پا بگذارد , یک اخطار نامه مبنی بر نقض قوانین اپل از سوی اپلیکیشن , برای توسعه دهنده مرتبط ارسال می شود.

حریم خصوصی

بر اساس قوانینی که در 25 می در اروپا توسط شرکت اپل ارائه داده شد , این کمپانی حق دارد اپ هایی را که بدون رضایت کاربر اطلاعات آن ها را به شخص ثالث انتقال داده یا سوالاتی بیش تر از حد مجاز می پرسند , از اپ استور حذف کند. کمپانی اپل در طی اعلامیه ای که به توسعه دهندگان این اپلیکیشن ها فرستاده است , بیان کرده است که اگر این توسعه دهندگان می خواند برنامه های آن ها به اپ استور باز گردند باید هر گونه فریمورک , کد و یا SDK که درباره افشا سازی یا اشتراک گذاری موقعیت مکانی کاربر می باشد را حذف کرده و پس از اصلاح و بر طرف کردن این کد ها برای بررسی و تأیید به شرکت اپل ارسال شود , اگر اپلیکیشن اصلاح شدع توسط شرکت اپل تأیید شد دوباره وارد اپ استور شده و در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت.

همچنین شرکت اپل اعلام کرده است که اطلاعاتی که توسط این اپلیکیشن ها جمع آوری می شوند , فقط جهت ارتقا اپلیکیشن از نظر سخت افزاری و نرم افزاری بوده و نباید هیچ گونه داده ای در اختیار دیگران قرار گیرد.

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید…

به این پست امتیاز بدید

بیشتر بخوانید  سوپرمارکت آنلاین اسنپ مارکت ؛ خریدی امن و آسان در کمترین زمان ممکن!

نظرات در مورد : حذف اپلیکیشن هایی که به حریم خصوصی افراد دسترسی دارند

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *