حتما باید سیستم عامل های اندروید بروزرسانی شوند

سیستم عامل اندروید

یکی از سیستم عامل هایی که این روزها در گوشی تعداد زیادی از کاربران مشاهده می گردد، سیستم عامل اندروید می باشد. این سیستم عامل برای بسیاری از کاربران حکم یک پلتفرم فوق العاده قدرتمند را دارد اساسا هر پلتفرمی اگر بروزرسانی نشود قطعا با مسائل و ایرادات متعددی روبرو خواهند شد و یا به عبارت دیگر باگ های فراوانی در آن ها مشاهده خواهد شد.

سیستم عامل اندروید

به گزارش زوم تک، با افزایش میزان تهدیدات امنیتی در دنیای دیجیتال و عرضه ی ویروس های مختلف و بدافزارهای متنوع برای آلوده نمودن گوشی های هوشمند و تبلت های اندرویدی، کمپانی گوگل هم به فکر افتاده است تا روشی به منظور حل کردن این ایراد بیابند و در قراردادهای خود با کمپانی های مختلف فناوری بند جدیدی را اضافه نمایند. تاکنون یکی از چالش های بسیار جدی و اساسی کاربران دستگاه های اندرویدی بروزرسانی نسخه های قدیمی و آسیب پذیری سیستم عامل شده است. بسیاری از کمپانی های دنیا که به عنوان سازنده ی دستگاه های هوشمند و تبلت های اندرویدی نظیر کمپانی سامسونگ، شیائومی، HTC، هواوی و … هستند، سخت افزارهای بسیار قدرتمندی را عرضه می نمایند ولی اهمیتی به عرضه ی بسته های آپدیت سیستم عامل اندروید (بسته های امنیتی) نمی دهند.

سیستم عامل اندروید

تاخیر در این خصوص و حتی نادیده گرفتن مسئله سبب شده است تا گوشی های اندرویدی در مقابل تهدیدات ویروسی شدیدا آسیب پذیر گردند ولی اکنون کمپانی گوگل که با انتقادهای بسیار زیاد کاربران روبرو می باشد، سعی دارد تا کمپانی های سازنده ی گوشی های هوشمند و تبلت را به ارائه ی مرتب بسته های آپدیت سیستم عامل اندروید مجبور سازد. طبق قراردادهای جدیدی که کمپانی گوگل با شرکت های نام برده منعقد نموده است، همه ی آن ها باید متعهد به ارائه بسته های آپدیت کمپانی  گوگل به کاربران خود گردند و این کار باید حداقل در طول مدت 2 سال صورت بپذیرد. این کمپانی ها باید در طول نخستین سال عرضه یک گوشی هوشمند جدید حداقل 4 بسته ی بروزرسانی امنیتی عرضه نمایند.

مطالب مرتبط

بیشتر بخوانید  استفاده از گوگل اسیستنت، دستیار صوتی گوگل در سفر

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید …

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : حتما باید سیستم عامل های اندروید بروزرسانی شوند

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *