جزئیات ثبت نام مزدا 3 از سوی بهمن موتور

مزدا 3

اگر خبرها را چند روز اخیر را دنبال کرده باشید، قطعا می دانید شرکت بهمن موتور اخیرا یک ثبت نام پیش فروش خودرو مزدا 3 را برگزار نموده بود و در این خصوص نیز در بسیاری از بخش ها و سایت های فروش خودرو نیز تبلیغاتی را به نمایش گذاشته بود ولی گویا در روز ثبت نام هیچ یک از افرادی که قصد خرید داشتند، نتوانسته بودند از این خودرو خریداری نمایند و در نهایت موضوع به مطبوعات کشیده شد و گویا تنها چند نفر که سهمیه داشتند به تعداد زیاد از این خودرو خریداری نمودند.

در ادامه ی این بحث وزیر صنعت و معدن و تجارت نسبت به این موضوع واکنش نشان داد و گروه خودروسازی بهمن موتور را موظف دانست تا به تمامی مشریان خود پاسخگو بوده و جوابیه ای را به منظور شفاف سازی این امر برای عموم منتشر نماید. این جوابیه به شرح ذیل می باشد.

جوابیه بهمن موتور

  1. در روز چهارشنبه مورخ 3 مرداد 1397 فروش اینترنتی مزدا 3 با اطلاع رسانی های قبلی و مناسب در سایت های مربوطه شروع شد.
  2. این فروش اینترنتی، با سایت شرکت مشاورین گسترش الکترونیک ایما (مگا) صورت پذیرفت و این شرکت نیز با استفاده از شرکت مگفا که وابسته به سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران است، این فرآیند را آغاز نمود. باید به این نکته اشاره کنیم که این شرکت سابقه درخشانی در زمینه ی همکاری با خودرو سازان بزرگ کشور در خصوص فروش اینترنتی محصولاتشان دارد.
  3. بر اساس ابلاغیه های صادره شده از سوی سازمان حمایت مصرف کنندگان با تعیین مهلت تحویل در فروش های نقدی مزدا 3 تنها در یک بازه ی 30 روزه، شرکت مگا بر اساس برنامه ی مصوب شده برای فروش در مرداد ماه سال جاری، نسبت به ثبت نام این خودرو اقدام نمود.
  4. به منظور افزایش میزان ضریب اطمینان برای دسترسی تمامی مصرف کننده های اصلی به خودرو، محدودیت ثبت نام حداکثر یک دستگاه به ازای هر کد ملی در شرایط فروش اعمال گردید که شرایط صلح نیز برای مشتریان در نظر گرفته نشده است.
  5.  بر اساس آمار ارسال شده از سوی شرکت مگا ، تمامی متقاضیان خرید این خودرو در زمان آغاز فروش اینترنتی 212000 نفر بوده و در نتیجه احتمال خرید هر متقاضی بسیار پایین بوده است.
  6. لازم به ذکر است که تمامی تولیدات این خودرو از سال 89 تا به امروز، کمتر از 26000 دستگاه بوده و قطعا امکان پاسخ به این میزان از تقاضا برای شرکت بهمن موتور وجود ندارد.
  7. بر اساس اطلاعات دریافت شده از سوی شرکت مگا در مورد نحوه فروش اینترنتی مزدا 3 نشان از این موضوع دارد که بعد از بازخوانی اطلاعات در ابتدای ثبت نام به منظور ایجاد شرایط یکسان برای همه ی مشتریان، تمامی افرادی که قبل از ساعت 9 وارد سامانه شده بودند از سایت خارج شده و در مرحله اول به تعداد خودروی قابل عرضه، به منظور طی نمودن فرآیند ثبت نام به داخل سایت هدایت می شوند. بر اساس اینکه اساسا قسمتی از متقاضیان به دلیل مشکلاتی شامل ناقص بودن اطلاعات و یا عدم پذیرش درگاه بانک از ادامه ی این فرآیند باز می مانند ، دوباره در سایت اطلاع رسانی صورت گرفته و در صورت عدم اتمام ظرفیت ، دوباره شرایط فروش به مدت 15 دقیقه دیگر برای این فراد برقرار خواهد شد.
بیشتر بخوانید  آینده رنو در ایران در هاله ای از ابهام می باشد!

با تمامی این اوصا اکنون افرادی وجود داشته اند که قصد خرید این خودرو را داشته ولی در تاریخ معین نتوانسته اند ثبت نام نمایند و این موضوع به دلیل شرایط نامناسب سایت بوده است. اکنون نظر شما در خصوص جوابیه ی منتشر شده از سوی شرکت بهمن موتور چه می باشد؟!

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید …

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : جزئیات ثبت نام مزدا 3 از سوی بهمن موتور

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *