جدیدترین خودروهای اتوپایلوت تسلا بهتر از انسانها از تصادف جلوگیری میکنند

تسلا در حال برداشتن گام بزرگی در زمینه خودروهای اتوپایلوت و اتوماتیک می‌باشد و همانند بقیه شرکت‌هایی که در زمینه تولید خودروهای اتوماتیک هستند، به جنبه اجتناب از تصادف کردن این خودروها اهمیت زیادی می‌دهد.

قبل از اینکه این خودروهای اتوماتیک بتوانند به بازار شلوغ خودرو پا بگذارند، تولیدکنندگان این خودروها به دنبال این هستند که اثبات کنند خودروهایی که توسطشان تولید می‌شود، در مواقع مورد نیاز به تصمیم‌گیری برای جلوگیری از تصادف، حداقل به خوبی انسان‌ها عمل میکنند.

در کلیپی که به تازگی در توییتر پست شده است، می‌توان سرعت تصمیم‌گیری اجتناب از تصادف خوروی اتوپایلوت تسلا را ملاحظه کرد. در این کلیپ شاهد یک نمونه اولیه از خودروی اتوپایلوت تسلا در یکی از بزرگراه‌های کشور هلند هستیم. در قسمتی از این کلیپ، صدای پیوسته بیپ شنیده می‌شود که همان هشدار خودروی تسلا برای جلوگیری از تصادف می‌باشد.

تسلا بیان کرده است که نرم افزار رانندگی اوتوماتیکش با عنوان Autopilot 8.0، از انعکاس رادار برای شناسایی خودوروهای اطراف و شناسایی اشیایی که شاید راننده قادر به دیدنشان نباشد،‌ استفاده می‌کند. در این کلیپ نرم افزار رانندگی اتوماتیک تسلا متوجه توقف ناگهانی خودروی جلویی می‌شود و قبل از اینکه راننده آزمایشی که در خودرو حضور دارد، بتواند عکس العملی نشان دهد، ترمز خودرو را گرفته و خودرو را متوقف می‌کند. خودروی تسلا بدون اینکه دچار حادثه‌ای شود، متوقف می‌شود ولی دو خودروی جلویی با هم برخورد می‌کنند، که خوشبختانه در این حادثه هیچ کدام از افراد دچار مصدومیت آنچنانی نمی‌شوند.

ایلان ماسک، مدیر عامل شرکت تسلا، امیدوار است که تا پایان سال بعدی خودروهای کاملا اتوماتیک که انسان‌ها هیچ دخالتی در آن‌ها ندارند، آماده تست باشند. اگرچه تا کنون شاهد اتفاقات ناگواری در طی تست کردن خودروهای بدون راننده بوده‌ایم، ولی با توجه به چیزی که در این کلیپ می‌بینیم، می‌توانیم امیدوار باشیم که در آینده جاده‌های امن‌تری برای مسافرت با خودرو خواهیم داشت.

به این پست امتیاز بدید

بیشتر بخوانید  قابلیت های جدید در بروز رسانی تسلا مدل S

نظرات در مورد : جدیدترین خودروهای اتوپایلوت تسلا بهتر از انسانها از تصادف جلوگیری میکنند

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *