جایگاه سامسونگ در بازار چین کجاست؟

سامسونگ

جایگاه سامسونگ در بازار چین : چین یکی از بزرگ ترین و پر کار ترین کشور هه در زمینه تکنولوژی و موبایل است. شکرت هایی مانند اپل , شیائومی , هوآوی , اوپو و ویوو فعالیت گسترده ای در زمینه موبایل در کشور چین دارند و حدود 91 درصد از سهم فعالیت های موبایل کشور چین را از آن خود کرده اند.

شرکت های گوشی سازی می توانند بدون در نظر گرفتن موقعیت جغرافیایی خود , در کشور چین بسیار پیشرفت کنند , این حرف بی اساس نبوده چرا که بر اساس آمار موسسه کانتار , 5 شرکتی که در صنعت گوشی سازی بسیار موفق بوده و در سطح جهانی بسیار پر رنگ و محبوب هستند در کشور چین قرار دارند.

بنا به آن چه در گزارش های کانتار دیده می شود 5 برند برتر گوشی هوشمند , در سه ماه سوم سال توانسته اند 91 درصد از سهام فروش بازار چین را از آن خود کنند و در مقایسه با سال گذشته 79 درصد افزایش یافته است و این یک پیشرفت خیلی خوب و قابل توجه می باشد. نکته جالب این است که شرکت معروف و قدرت مند سامسونگ که گوشی های هوشمند پرچمدار زیادی تولید کرده و در مقایسه با سایر شرکت ها از امکانات و ویژگی های بیشتری بر برخوردار می باشد , اما این شرکت بزرگ فقط 2.2 درصد از سهام چین را به دست آورده است.

سامسونگهر یک از این شرکت ها با اجرای سیاست های مختلف توانسته اند جایگاه مناسبی برای خود پیدا کنند , مثلا اپل با حفظ موقعیت خود به‌ عنوان برند برتر جایگاه و سهام خوبی در چین به دست آورده است , هوآوی با در نظر رفتن شهر های پیشرفته چین و بررسی نیاز های آن ها گوشی های جالب و کاربردی تولید کرد , دو شرکت اوپو و ویوو با در نظر گرفتن و در اولویت قرار دادن ساکنین روستایی و پایین رده از نظر اقتصادی فروش بسیار بالایی داشته اند , این شرکت ها یک فروشگاه زنجیره ای برای فروش محصولات کشاورزان برنامه ریزی کردند که بسیار کاربردی است. شیائومی نیز از همان ابتدا توجه خود را روی فروش اینترنتی متمرکز کرد و عدم خرده فروشی باعث پیشرفت آن شد , در این میان سهم شرکت سامسونگ به طور باور نکردی پایین است.

بیشتر بخوانید  آشکار شدن مشخصات دوربین سری گلکسی اس 22

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید…

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : جایگاه سامسونگ در بازار چین کجاست؟

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *