توییتر در حال حذف توییت هایی با جک های ” دزدیده شده ” است

توییتر در حال حذف توییت هایی با جک های " دزدیده شده " است

به نظر میرسد توییتر از دست کسانی که جک های دیگران را میدزدند و به عنوان جک های خودشان توییت میکنند، خسته شده است. به نظر میرسد کمپانی در حال پیدا کردن پست ها بر این اساس است و چند پستی که حاوی جک های دزدی از نویسنده آزاد، الگا لکسل بودند را علامت گذاری و حذف کرده است.
این اولین بار است که توییتر چنین اقدام شدیدی در برخورد با پست های دزدی انجام میدهد. به این صورت که پست های دزدی را توقیف کرده با گزاشتن لینک به جای آن، پست ها را منقض قانون کپی رایت معرفی میکند. در حال حاضر ما نمیدانیم که این برخورد به صورت اتوماتیک صورت میگیرد یا فقط وقتی که یک نویسنده که تحت حمایت قانون کپی رایت است، چنین موقعیتی را به آن ها اطلاع رسانی میکند. هنوز زمان باقی ست تا ببینیم که این سیاست کمپانی برای تمام ” جک های دزدی ” اعمال میشود یا خیر.
لکسل در شبکه های اجتماعی توضیح داد که چرا توییتر درخواست وی را اعمال کرده است.
او گفت:” برای تمام کسانی که میپرسند، من فقط به توییتر توضیح دادم که به عنوان یک نویستده آزاد، من از طریق جک نویسی هزینه های زندگی خود را میپردازم و از برخی از توییت هایم برای تست جک هایی که میخواهم در نویشته هایم استفاده کنم، کمک میگیرم.”
” بعد توضیح دادم که به همین خاطر، جک ها دارایی های ذهنی من محسوب میشوند، و این که کاربرانی که پست های من را منتشر میکنند اجازه ی من را برای انتشار آن ها بدون ذکر نام من نداشتند.”

این حرکت باعث ایجاد بحث هایی راجع به امکان اجرای قانون کپی رایت برای جک ها میشود. در حالی که در حد تئوری، یک جک میتواند توسط قانون کپی رایت حمایت شود، اما از آن جایی که در ذات، یک جک الهامی از ایده ها و تقزیبا هر چیزی ست، به سختی میتوانید دادگاه را مجبور به حکم به نفع خودتان کنید.
به علاوه این که، تشخیص صاحب یک من در دنیای مجازی کار بسیار دشواری ست. برای مثال، توییتر، میگوید که جواز وی جهانی و غیر انحصاری است و حق امتیازی ندارد، این موضوع به کاربران اجازه کپی، تکثیر، اقتباس، تغییر، انتشار، مخابره، نمایش و پخش این گونه محتویات را در هر گونه رسانه و هر روش پخشی میدهد.
فیس بوک میگوید که سعی در حمایت از کار ها و تالیف هایی مانند کتاب، موسیقی، فیلم و هنر دارد، اما درعین حال به این موضوع اشاره میکند که قانون کپی رایت در کل شامل ایده ها وحقایق نمی شود. با این حال میتواند کلمات ابتکاری و یا عکس هایی که از آن ایده حمایت میکنند را تحت پوشش خود قرار دهد، که روشی ست که برخی با آن جک میگویند.

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : توییتر در حال حذف توییت هایی با جک های ” دزدیده شده ” است

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *