توسعه ی محصولات سخت افزاری توسط گوگل

گوگل

شرکت گوگل در مقایسه با سایر شرکت ها از نظر سخت افزاری کم تر فعالیت داشته و دیرتر از آن ها وارد بازار شد. مدیران این شرکت علت این تاخیر را کسب آمادگی برای شکست رقبای خود معرفی کرده اند. اولین محصول سخت افزاری شرکت گوگل در سال 2005 و پس از ورود ماریو کی روش عرضه شد و از طریق این دستگاه بزرگ و زرد رنگ , کارکنان شرکت ها می توانستند اسناد و مطالب مورد نیاز خود را در میان بایگانی شرکت جست و جو کنند.

اما اکنون این شرکت در زمینه های مختلفی از جمله تولید گوشی های هوشمند , لپ تاپ , اسپیکر و … فعالیت دارد و قصد دارد تا پایان سال 2018 فروش خود را بسیار افزایش دهد. در خبر های قبلی شنیده بودیم که گوگل قصد دارد به صورت حرفه ای وارد بازار تولیدات سخت افزاری شود اما هنوز اعلام آمادگی کامل نکرده است.  اما امروز کی روش در بیانیه ای که منتشر کرده بود اعلام کرد , شرکت گوگل با قدرت و مهارت زیادی وارد این زمینه خواهد شد و برای این که  محصولات سخت افزاری مناسبی تولید کند افرادی را که در این زمینه تخصص دارند به تیم خود اضافه خواهد کرد.

گوگلوی افزود مهندسین زیادی در زمینه نرم افزاری در این شرکت فعالیت داشته و از مهارت بالایی نیز برخوردار می باشند , همکاری با مهندسان سخت افزار و تولید قطعات مورد نیاز دستگاه ها و موبایل های خود , یکی از افتخارات شرکت گوگل می باشد. کی روش گفت از این کار هیچ منظوری نداشته و قصد ندارد نام هیچ شرکتی را زیر سوال ببرد بلکه هدف اون ارائه خدمات بهتر و بیشتر به کاربرانش می باشد.

استفاده از تکنولوژی هوش مصنوعی در پیکسل ۲ یکی از بهترین نمونه های تولیدات گوگل است با بررسی این گوشی می توان گفت به احتمال خیلی زیادی شرکت گوگل در این زمینه موفق خواهد شد. شرکت گوگل قصد ندارد گوشی هایی تولید کند که فقط با سرعت بالا عمل کنند , بلکه این شرکت می خواهد محصولاتی را ارائه دهد که همه نیاز های کاربران را پوشش دهد به قول کی روش : گوشی شما باید بتواند بسیاری از کار های شما را انجام دهد.

بیشتر بخوانید  گوگل می تواند ویژگی کلیدی iOS را به اندروید 14 بیاورد

گلاما آن چه که درباره ذکاوت شرکت گوگل قابل تحسین است این می باشد که گوگل هرگز رقابت خود را با سایر شرکت ها علنی نمی کند , مدیر این شرکت در سخنرانی خود گفته ما می‌ خواهیم برترین گوشی بین محصولات گوکل را تولید کنیم نه بهترین گوشی ممکن را ! البته شاید این گوشی از بسیاری از محصولات قابل توجه در بازار برتر باشد.

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید…

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : توسعه ی محصولات سخت افزاری توسط گوگل

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *