تنظیمات مودم دی لینک + ویدئوی آموزشی

تنظیمات مودم دی لینک : حتما بسیاری از شما در منزل خود از مودم های Wifi استفاده می کنید و قطعا با این مسئله برخورد کرده اید که در زمان تغییر اینترنت خود باید دوباره تنظیمات مودم خود را از اول انجام دهید. برخی از افراد برای انجام تنظیمات دوباره ی مودم خود مجبور می شوند دستگاه مودم خود را به شرکت ارائه دهنده ی سرویس برده تا این کار را برایشان انجام دهند. اکنون قصد داریم در این بخش توضیحاتی در خصوص نحوه ی تنظیم مودم های دی لینک (D-link) برایتان ارائه دهیم. حتما مقاله چگونگی تنظیمات مودم اینترنت ADSL را بیاموزیم ! و  رازهایی از هک مودم وایرلس که هکرها دوست ندارند بدانید! را هم بخوانید.

مودم های دی لینک (D-Link) یکی از قوی ترین مودم های موجود در بازار می باشند که در ابتدای ورود اینترنت بی سیم در ایران عرضه شدند و کاربران زیادی را به خود اختصاص داده اند، به همین خاطر تنظیم دوباره ی این مودم ها برای بسیاری از کاربران جای سوال است، چرا که در شهرهای بزرگ به منظور کانفیگ مودم، بردن مودم به شرکت ارائه دهنده ی سرویس بسیار سخت و طاقت فرسا می باشد.

تنظیمات مودم دی لینک

تنظیمات مودم دی لینک : 1.ابتدا مرورگر خود را بازکرده (مرورگر فایرفاکس باشد بهتر است) و در آدرس بار آن آی پی 192.168.1.1 وارد نمایید.

تنظیمات مودم دی لینک2.صفحه ای برا شما ظاهر می شود که در آن نام کاربری (Username) و پسورد (Password) از شما خواسته می شود و باید در هر دو بخش عبارت admin را وارد نمایید.

تنظیمات مودم دی لینک3.در این قسمت شما وارد صفحه ی تنظیمات مودم شده و از قسمت تایتل بار سمت چپ گزینه ی Wizard را  انتخاب نموده و سپس در صفحه ی پیش رو بر روی Setup wizard کلیک نمایید.

تنظیمات مودم دی لینک4. در این بخش بر روی Next کلیک کنید.

تنظیمات مودم دی لینک5.در بخش Time Zone عبارت GMT+03:30) Tehran) را انتخاب نمایید.

تنظیمات مودم دی لینک6.در صفحه ای که ظاهر می شود گزینه ی Wan Access Type را مشاهده می نمایید که باید گزینه ی DSL را انتخاب نمایید. در فیلدی که به نام Protocol می باشد اگر قصد دارید مودم شما بلافاصله پس از روشن شدن به طور اتوماتیک به اینترنت متصل گردد باید گزینه ی PPPoE را انتخاب نمایید، در غیر این صورت گزینه ی Bridge را انتخاب کنید.

اگر PPPoE را به عنوان گزینه ی مورد نظر انتخاب نمودید، در پایین صفحه قسمتی به نام PPPOE PPPOA ظاهر می گردد و در بخش های Username و Password باید نام کاربری و رمز عبوری که توسط شرکت ارائه دهنده ی ADSL به شما داده شده است، وارد نمایید.

بیشتر بخوانید  روتر دی لینک Aquila Pro AI M30 معرفی شد

تنظیمات مودم دی لینک7.در این بخش تیک گزینه ی Enable Your Wireless Network را فعال کنید. فیلد (Wireless Network Name (SSID مربوط به نام شبکه ی وایرلس شما می باشد که می توانید یک نام دلخواه را وارد نمایید. در قسمت Security Level گزینه ی Best را انتخاب نمایید تا میزان امنیت مودم شما افزایش یابد. اخرین بخش WPA2 Pre-Shared Key می باشد که همان رمز عبور مودم شماست که هر شخص برای اتصال باید آن را وارد نموده تا بتواند از اینترنت شما استفاده نماید. در نهایت نیز بر روی گزینه ی Next کلیک نمایید.

تنظیمات مودم دی لینک8.در این بخش می توانید UserName و Password بخش ورود به تنظیمات مودم خودتان را تغییر دهید که پیشنهاد می کنیم این کار را انجام ندهید و همان admin مناسب می باشد.

تنظیمات مودم دی لینک9.در این مرحله تنظیمات به پایان رسیده و کلیه ی تنظیمات برایتان به نمایش در می آید که در پایین صفحه باید بر روی گزینه ی Apply  کلیک کنید.

تنظیمات مودم دی لینک10.تمامی تنظیمات اعمال شده و پس از Restart شدن مودم می توانید از آن استفاده نمایید.

تنظیمات مودم دی لینکشایان ذکر است که این تنظیمات برای تمامی مدل های dlink 2740u ،dlink 2750u ،dlink 2640u ،dlink 2700u ،dlink 2520u ،dlink 2600u و dlink 2790u یکسان می باشد.

ویدئوی آموزشی تنظیمات مودم دی لینک

برای جمع بندی تمامی موضوعاتی که برای شما ارائه شد می توانید در این ویدئو بصورت کامل از نحوه تنظیمات مهم مودم دی لینک وجود دارد را یاد بگیرید.

در این ویدئو میتوانید نحوه تغییر رمز مودم دی لینک را هم مشاهده نمایید. البته این نکته را هم در نظر داشته باشید که تنظیم مودم دی لینک آسیاتک و مخابرات هم زیاد تفاوتی با هم ندارند تنها تفاوتی که در نوع تنظیماتش باید در نظر داشته باشید عدد vpi و vci این دو سرویس با هم متفاوت است.

 

مقالات مرتبط :

عوامل و حل مشکل عدم اتصال گوشی به مودم

چگونه امنیت مودم وایرلس رو افزایش بدیم؟

رفع مشکلات مودم وایرلس

آموزش بازیابی رمز وای فای فراموش شده

۹ روش برای افزایش سرعت وای فای

چه کسانی به وای فای متصل هستند ؟

در ادامه با زوم تک همراه باشید…

5/5 - (1 امتیاز)

نظرات در مورد : تنظیمات مودم دی لینک + ویدئوی آموزشی

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *