تلگرام تماس صوتی را راه اندازی کرد

برنامه پیام رسانی “تلگرام” قابلیتی ارجح تحت عنوان “تماس صوتی” که سایر برنامه های پیام رسانی دیگر هم اکنون دارند را راه اندازی کرده است. تلگرام ممکن است نسبت به قابلیت مذکور با تاخیر بیشتری از سایر این قبیل برنامه ها اقدام کرده باشد اما این شرکت گفته است چند ماه گذشته را صرف تلاش برای اطمینان حاصل از ویژگی های قابلیت “تماس صوتی” خود کرده است تا با بهترین کیفیت، سرعت و امنیت ارائه داده شود.

اساس کار قابلیت “تماس صوتی” تلگرام بر مبنای شیوه رمزگذاری پیام های محرمانه می باشد. رمزگذاری پیام های محرمانه بدین معناست که هیچ فرد ثالث حق مداخله در این امر را نداشته و در واقع تلگرام این سنت را از سال 2013 به منظور پیشگیری از استراق سمع به کار برده است. بدین ترتیب، تلگرام امیدوار است کاربران بدین ترتیب در استفاده کاربردی از این قابلیت آرامش خاطر داشته باشند.

نکته جالب در فرآیند رمزگذاری پیام های محرمانه جهت امنیت آن است که در طول تماس صوتی چهار اموجی بر روی صفحه نمایش تلفن های همراه دو فرد در دوی تماس نمایش داده می شوند که در صورت قیاس، اگر این چهار اموجی با یکدیگر مشابه باشند می توانید اطمینان حاصل کنید که تماستان امن بوده و هیچ فرد ثالثی در آن دخیل نمی باشد.

قابلیت “تماس صوتی” که در وهله نخست به غرب اروپا عرضه شده است، در آینده ای نزدیک در دسترس سایر کاربران تلگرام قرار خواهد گرفت. از دیگر ویژگی های خوب تلگرام سرعت برتر آن می باشد. به طوری که اگر کاربر تلگرام باشید و در مناطق غیرشهری و دوردست سپری کنید می توانید بهترین تماس صوتی از نظر سرعت و کیفیت را برقرار کنید.

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : تلگرام تماس صوتی را راه اندازی کرد

4 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *