تلفن های هوشمند ، تحول عظیمی در پزشکی و تکنولوژی ایجاد کرده اند

تلفن های هوشمند

تلفن های هوشمند ، تحول عظیمی در تکنولوژی ایجاد کرده اند. رویدادهای سراسر جهان، اطلاعات کاری و حتی اتفاق های کوچکی که در اتاق های خانه هایمان رخ می دهند به راحتی در جیب های ما قرار داشته و باعث شده به آسانی به  اطلاعات زیادی دسترسی پیدا کنیم. اما این انقلاب تکنولوژی هنوز به پایان نرسیده و هر روز ویژگی های جدیدی و بیشتری به آن افزوده می شود. حتی دانشمندان توانستند گوشی تلفن هوشمند را با استفاده از تکنولوژی مناسب، به جایگزینی برای آزمایشگاه های پزشکی تبدیل کنند. یک سیستم با قیمتی مناسبی حدود 550 دلار، با عنوان سیستم انتقال طیفی بازتابی آنالیزگر می تواند کاربرد گوشی موبایل را در پزشکی افزایش دهند. این دستگاه از تجزیه و تحلیل های نوری و طیفی برای انجام بسیاری از آزمایشات پزشکی استفاده می کند.

پروفسور براون کانینگهام، دونالد بیگار ویلت، استاد مهندسی و مدیر آزمایشگاه میکرو و نانوتکنولوژی در ایلینوی، می گوید ” می توان این آنالیزگر را یکی از مهم ترین پیشرفت های علم پزشکی دانست”.

این دستگاه توانایی انطباق انواع مختلف آزمایش های پزشکی بدون نیاز به آزمایشگاه اختصاصی را دارد. کلیه نتایج آزمایشاتی که با استفاده از مایعات بدن (خون، ادرار، بزاق و …) با تغییر رنگ و یا ایجاد نور در دستگاه انجام می شود.

کنی لانگ، دانشجو و نویسنده اصلی این پژوهش اعلام کرد ” این دستگاه دارای یک کارتریج می باشد که با کشیدن این کارتریج بر روی اسکنر، آزمایش مورد نظر را بررسی کرده و نتایج را بر اساس نوار های مغناطیسی مشخص می کند”.

تکنولوژی هایی مانند این دستگاه، روشی بسیار مناسب برای مناطق و شرایطی است که افراد نیاز ضروری به پزشک دارند. با توجه به قیمت مناسب این دستگاه و راه اندازی ساده آن روی گوشی موبایل، انتظار می رود در طی سال های آینده کاهش چشم گیری در هزینه های کلان برای آزمایشات در مراکز پزشکی مشاهده کنیم همچین امیدواریم این دستگاه و دستگاه هایی مشابه آن به بهداشت و سلامت عمومی جامع کمک کرده و میزان مرگ و میر به علت عدم آگاهی از بیماری کاهش یابد.

 

پیشنهادی: آیا از ایمپلنت با استفاده از مایعات بدن چیزی شنیده اید؟

به این پست امتیاز بدید

بیشتر بخوانید  زوم شو : عجیب و غریب ترین تکنولوژی های آینده را به تماشا بنشینید

نظرات در مورد : تلفن های هوشمند ، تحول عظیمی در پزشکی و تکنولوژی ایجاد کرده اند

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *