تفاوت سوناتا فول و نیمه فول

تفاوت سوناتا فول و نیمه فول

تفاوت سوناتا فول و نیمه فول : یکی از مسائلی که سبب شده برخی از افراد در خرید خودرو کمی گیج شوند این است که برخی از خودروهای خارجی در چند مدل مختلف عرضه می شوند و هر کدام نیز دارای آپشن های متفاوت می باشند. یکی از این خودروها، خودروی سوناتا می باشد که در دو مدل فول و نیمه فول عرضه شده است که برخی از آپشن هایشان با یکدیگر متفاوت می باشد. در ادامه قصد داریم اطلاعاتی در خصوص امکانات رفاهی و تفاوت های میان مدل های فول و نیمه فول این خودرو را با هم بررسی نماییم.

فرق سوناتا فول و نیمه فول

تفاوت سوناتا فول و نیمه فولتفاوت سوناتا فول و نیمه فول : در سال 2014 کمپانی کره ای هیوندای از یک مدل سوناتا با نام سوناتا YF فیس لیفت رونمایی به عمل آورد که در واقع نسخه ی فول سوناتا YF 2011 می باشد. این خودرو دارای تفاوت هایی از لحاظ طراحی بدنه و شکل ظاهری نظیر طراحی متفاوت جلو پنجره ها، چراغ های جلو از نوع زنون، چراغ های عقب از نوع LED، تغییر در طراحی سپرهای عقب، استفاده از رینگ های 17 و 18 اینچی می باشد.

تفاوت سوناتا فول و نیمه فولاز لحاظ تغییرات داخلی، سوناتا فول با نسخه ی قدیمی خود تفاوت هایی در پنل کاربری جدید این خودرو، طراحی چرمی فرمان خودرو، مانیتور 8 اینچی با بهرمندی از GPS، دارای یک صفحه نمایش رنگی، استفاده از فیبر کربن در ساخت داشبورد این خودرو، تجهیز صندلی راننده به تهویه می باشد. مدل نیم فول این خودرو خواهان بسیاری در بازارهای اتومبیل داشته است ولی با عرضه ی نسخه فول سوناتا YF بسیاری از افراد تصمیم گرفتند که خودروی خود را تغییر دهند و برای خرید مدل تمام فول این خودرو اقدام نمایند.

تفاوت سوناتا فول و نیمه فولتفاوت سوناتا فول و نیمه فول : سوناتا وای اف 2014 دارای تجهیزات استانداردی از قبیل سیستم فرمان قابل تنظیم، سیستم کنترل پایداری خودرو (ESP) و سیستم مانیتور فشار باد لاستیک ها می باشد که در مدل نیمه فول این خودرو، چنین امکاناتی مشاهده نمی شد. لازم به ذکر است که تیپ SE 2.0T نیز به طور پیش فرض دارای یک سیستم اگزوز تیونینگ شده و اسپرت می باشد که برای جوانان جذابیت خاصی دارد.

بیشتر بخوانید  اپتیما یا سوناتا؟ کدامشان بهتر است؟!

تفاوت سوناتا فول و نیمه فولاز لحاظ مشخصات فنی و یا همان موتوری، این دو خودرو با هم تفاوتی ندارند؛ هر دو مدل سوناتا دارای یک موتور 4 سیلندر 2000 سی سی و مجهز به توربو شارژ بوده که می تواند قدرتی برابر با 274 اسب بخار به ارمغان آورد. نسخه ی 2400 سی سی این خودرو در هر 100 کیلومتر به میزان 7.8 لیتر در شهر 6.72 لیتر در جاده ها مصرف سوخت دارد که با بهره گیری از توربو شارژ این میزان مصرف سوخت به ترتیب به 11.2 و 7.35 لیتر می رسد. قیمت نسخه ی نیم فول این خودروی کره ای 21350 دلار بوده ولی نسخه ی تمام فول این خودرو دارای قیمتی برابر با 28650 دلار می باشد.

تفاوت سوناتا فول و نیمه فولمقاله تفاوت سوناتا فول و نیمه فول مفید بود ؟ در ادامه با زوم تک همراه باشید…

4.6/5 - (11 امتیاز)

نظرات در مورد : تفاوت سوناتا فول و نیمه فول

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *