تغییر فونت پیش فرض و اندازه فونت در ویندوز ۱۰، ۸ و ۷ آموزش کامل

ایجاد تغییر فونت در ویندوز

تغییر فونت ویندوز | تغییر فونت پیش فرض ویندوز ۱۰، ۸ و ۷ آموزش کامل : ویندوز امکانات مختلفی را در اختیار کاربران قرار است و به آنها این قابلیت را داده تا اگر از ظاهر ویندوز خوششان نمی آید یا به هر دلیلی دوست دارند تغییر را ایجاد کند این کار برای آنها قابل انجام باشد.

یکی از ساده ترین کارهای که شما می توانید در ویندوز 7 و 8 و 10 انجام بدهید این است که اندازه فونت را از حالت پیش فرض تغییر داده به حالتی که خودتان می خواهید ببرید. در ادامه این پست شما می توانید ” تغییر فونت ویندوز | تغییر فونت پیش فرض ویندوز ۱۰، ۸ و ۷ آموزش کامل “ را مطالعه نمایید. با ما همراه شوید…

 تغییر فونت پیش فرض و اندازه در ویندوز 7

اول از هر چیزی بهتر است بدانید اگر قصد اینکار را دارید و از ویندوز 7 استفاده می کنید کار برای شما بسیار ساده تر از زمانی می باشد که در ویندوزهای دیگر بخواهید اینکار را انجام بدهید.

  1. برای تغییر فونت در ویندوز7 باید بر روی قسمت خالی دسکتاپ کلیک راست کرده و گزینه Personalize  را انتخاب نمایید
  2. بر روی یکی از تم هایتان کلیک کنید یا یک تم جدید ایجاد نماییدتغییر فونت و اندازه در ویندوز
  3. در قسمت پایین صفحه گزینه Advanced Appearance Settings را انتخاب نمایید
  4. پنجره ی برای شما باز می شود که در قسمت Items  شما می توانید هر قسمتی را که قصد تغییر فونت آن را دارید انتخاب کنید. پس از اینکه آیتم مورد نظر را انتخاب کردید در قسمت Font می توانید فونت دلخواه تان را کلیک کنید.
  5. در نهایت باید روی گزینه ok کلیک کنید تا تغییرات جدید برای شما اعمال گردد. دقت داشته باشید که تغییرات تنها برای قسمتی می باشد که شما آن را انتخاب کرده اید. تغییر فونت در ویندوز7

اگر قصد تغییر اندازه فونت در ویندوز 7 را دارید می توانید از روش زیر استفاده کنید:

  1. بر قسمت خالی صفحه دسکتاپ خود کلیک راست کرده و گزینه Personalize  را انتخاب نمایید.
  2. در پنجره ی که برای شما باز می شود گزینه Display  را کلیک کنید
  3. شما می توانید در پنجره ی که برایتان باز می شود از حالت های مختلف استفاده نمایید. اندازه واقعی شما Smaller می باشد که معمولا به صورت پیش فرض انتخاب شده است.
  4. هر کدام از سایزها را که می خواهید انتخاب کنید و در پایان گزینه Apply را کلیک نمایید تا تغییرات اعمال گردد.

تغییر سایز در ویندوز7

دقت داشته باشید که پیغامی برایتان نمایش داده می شود که بر مبنای شروع دوباره ویندوز است که باید Log Off Now را کلیک کرده تا پس از راه اندازی مجدد ویندوز این تغییرات برای شما اعمال شود.

تغییر اندازه فونت در ویندوز 8 و 10

متاسفانه شما نمی توانید به سادگی ویندوز7 اینکار را در ویندوز 10 انجام بدهید و نیاز است که در رجیستری یک سری تغییرات را ایجاد نمایید تا اینکار صورت بگیرد. ولی می توانید از ترفند زیر برای تغییر فونت و سایز آیکون ها در ویندوز 10 استفاده نمایید.

  1. به بخش استارت وارد شوید
  2. عبارت Display Settings را تایپ کنید( البته می توانید روی دسکتاپ راست کلیک کنید و گزینه Display settings را انتخاب نمایید)
  3. در این قسمت اسلایدر گزینه ی Change the size of text, apps, and other items را از صد در صد به درصد مورد نظرتان مثلا 175 تغییر بدهید
  4. حالا گزینه Apply را کلیک کنید تا تغییرات اعمال شود
  5. پیغامی برایتان نشان داده می شود که می خواهد حساب کاربری را مجدد راه اندازی نمایید و باید گزینه Sign out now را کلیک کنید.
  6. به راحتی شما به اکانت ویندوزتان وارد می شوید و مشاهده خواهید کرد که سایز فونت ها و آیکون های که در صفحه وجود داشته اند ، تغییر کرده اند.

تغییر فونت ویندوز | تغییر فونت پیش فرض ویندوز ۱۰، ۸ و ۷ آموزش کامل : اگر می خواهید از بروز مشکلات احتمالی به سیستم خود جلوگیری کنید بهتر است در تنظیمات پیش فرض ویندوز تغییراتی را ایجاد نکنید.

منبع : windowscentral

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : تغییر فونت پیش فرض و اندازه فونت در ویندوز ۱۰، ۸ و ۷ آموزش کامل

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *