تعمیر لوازم خانگی توسط خودمان یا متخصصین فنی؟

رپورتاژ

درست است که یخچال‌ها و فریزرها وظیفه نگهداری از موادغذایی و خوراکی‌های فاسدشدنی را برعهده دارند، اما خودشان هم نیازمند مراقبت و نگهداری هستند.

حتی یک روز ازکارافتادن این وسیله حیاتی خانه‌ها، باعث ایجاد دردسرهایی برای اعضای خانه می‌شود. فاسد شدن موادغذایی بسیار سریع اتفاق می‌افتد؛ از این‌رو عملکرد درست و دقیق یخچال و فریزر، یکی از ضرورت‌های هر خانه‌ای است. یادتان باشد هر وسیله برقی، عمری مفید دارد که ما معمولا به‌دلیل مراقبت و نگهداری نکردن از این وسایل، بسیار کمتر از عمر مفید از آنها استفاده می‌کنیم. یخچال و فریزر هم از این قاعده مستثنی نیست. شما با رعایت کردن یکسری نکات بسیار ساده می‌توانید از حداکثر عمر مفید این وسایل استفاده کنید و در ضمن به مشکل خرابی آنها هم برنخورید. در غیر این صورت نیاز به تعمیر یخچال فریزر پیدا خواهید کرد.

اینجا می‌توانید با نکات بیشتری درباره نحوه نگهداری یخچال آشنا شوید تا دیگر نیازی به تعمیر یخچال نداشته باشید.

جایگذاری کنید.

فضایی که در درب یخچال وجود دارد اغلب اوقات بی استفاده است. با مرتب سازی می توانید از این مکان هم استفاده کنید. درب یخچال محل مناسبی برای قرار دادن بطری های نوشیدنی می باشد. مواد غذایی لبنی باید در قسمت بالایی درب یخچال قرار گیرند زیرا که دما پایین تر و خنک تر است. از درب یخچال می توان برای گذاشتن ادویه جات و مواد فاسد شدنی نیز استفاده کرد. کشو ها برای نگهداری میوه ها و سبزیجات استفاده می شود. به خاطر داشته باشید هرگر این مواد غذایی را کنار هم ذخیره نکنید. در مدل های ساید بای ساید نیز این نکته را رعایت کنید تا کارتان به تعمیر ساید بای ساید نرسد.

 

خارج از دید خارج از ذهن

آیا تابحال به هنگام باز کردن درب یخچال بوی تند و زننده به مشامتان رسیده است؟ قطعا این بو از قسمت عقبی طبقه یا ته کشوی یخچال است. قسمت ها پایینی و عقبی یخچال نباید محل غذاهای تاریخ مصرف دار شود. مواد غذایی را با توجه به مصرف انها و مدت انقضای انها در یخچال به ترتیب اولویت بچینید تا بدانید چه مواد غذایی قابل استفاده ای دارید. برای بر طرف کردن بوی زننده و بد از رفع کننده بوی بد در یخچال استفاده کنید.

 

دما را تنظیم کنید.

حالا که یخچال شما تمیز و تازه شده است با تنظیم کردن دمای یخچال از رشد باکتری ها جلوگیری کنید. درجه حرارت یخچال و فریزر باید زیر چهل درجه باشد تا ایمنی مواد غذایی حفظ شود. در غیر اینصورت میکرواورگانیسم های باکتریایی مانند سالمونلا در یخچال رشد میکنند و همچنین بیماری های منتقله از راه غذا به شما منتقل می شود. دمای چهل درجه یخچال سرعت رشد باکتری ها را کند می کند. با توجه به این که شما همیشه نمی توانید از دمای یخچال خود مطمئن شوید ( در یخچال های قدیمی) می توانید از دما سنج مخصوص برای تشخیص درجه دما استفاده کنید. (البته با تعمیر فریزر و یخچال خود میتوانید این مشکل را برطرف نمایید) باید به این نکته توجه کنید که بعضی از مواد غذایی به این دما احتیاج دارند و مابقی می توانند در بیرون از یخچال نیز نگهداری شوند.

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : تعمیر لوازم خانگی توسط خودمان یا متخصصین فنی؟

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *