تشخیص چهره در گوشی های هوشمند جذاب، اما بدون تشخیص‌ اثرانگشت خجالت آور است!

HUAWEI Y7 2018

امروزه با استفاده از قابلیت فیس آنلاک (Face Unlock) و تشخیص چهره در گوشی های هوشمند، می‌توان از حساب بانکی پول برداشت، قبض پرداخت کرد و یا حتی سوار اتوبوس و مترو شد پس باید باور کنیم که عصر تشخیص چهره برای انواع فعالیت‌های روزمره فرا رسیده است.
گوشی هوشمند HUAWEI Y7 Prime 2018 صفحه‌نمایش FullView یا همان تمام صفحه با حاشیه‌کم را به عنوان روند حاکم بر بازار دنبال کرده و راهکارهای بازکردن قفل گوشی را ارتقا بخشیده تا با اضافه کردن گزینه تشخیص چهره در کنار تشخیص اثرانگشت برای بازکردن قفل گوشی، تجربه امنیتی فراگیر و پیشرفته‌ای را ارائه دهد.

تشخیص چهره برای باز کردن قفل گوشی (Face Unlock):
گوشی HUAWEI Y7 Prime 2018 از فناوری پیشرفته و مدرن تشخیص چهره کاربر بهره می‌برد و با بهره‌مندی از الگوریتم های هوش مصنوعی، سیستم می‌تواند شاخصه‌های مختلف چهره را برای باز کردن سریع قفل گوشی، تشخیص دهد. قابلیت تشخیص چهره شاید پیچیده به نظر برسد اما استفاده از آن، کاملاً ساده است. به عنوان نمونه، وقتی که مشغول پخت غذا بوده و هر دو دست شما خیس باشد تنها کافی است صفحه گوشی را روشن کرده و به نمایشگر آن نگاه کنید تا قفل گوشی شما باز شود.

باز کردن قفل گوشی با استفاده از اثرانگشت:
با وجود اینکه تشخیص چهره به عنوان مزیت کلیدی آیفون ۱۰ برای فروش مطرح شده است اما این قابلیت در اولین نمایش ‌آن‌ در مراسم رونمایی، با شرمساری عملکرد مطلوبی نداشت. علاوه بر این، گزارش‌هایی نیز در ادامه در خصوص عملکرد ناموفق این قابلیت منتشر شد. اما واقعاً چگونه باید این مشکل را رفع کنیم؟
پس از بررسی دقیق سناریوهای مختلف استفاده، متوجه شدیم در حالی که ماسک‌های چهره و عینک‌های آفتابی، گزینه‌هایی ضروری هستند که به طور روزانه توسط کاربران گوشی‌های هوشمند استفاده می‌شوند، این تجهیزات ممکن است باعث ایجاد لحظات ناامید‌‌کننده از موفق نبودن تشخیص چهره در گوشی های هوشمند شوند.
اما HUAWEI Y7 Prime 2018 راهکاری برای این مشکل دارد؛ این محصول به گزینه باز‌کردن قفل گوشی با استفاده از سنسور تشخیص اثرانگشت هم مجهز شده است. گوشی‌های هوشمند سنتی معمولاً سنسور اثر انگشت را در قسمت پایین پشت گوشی قرار می‌دهند اما این امر می‌تواند به سدی برای افزایش حداکثری اندازه صفحه‌نمایش و نسبت ابعاد آن تبدیل شود و در صورت استفاده از صفحه‌نمایش بزرگ، انگشت کاربر برای دسترسی به سنسور تشخیص اثر انگشت با دشواری همراه است.
هرچند HUAWEI Y7 Prime 2018 نیز از قابلیت تشخیص اثرانگشت در پشت گوشی بهره‌مند شده اما محل قرار‌گیری سنسور در سه چهارم بالایی پشت گوشی قرار گرفته تا کاربران بتوانند انگشت خود را در زمانی که گوشی به طور طبیعی در دست آن‌‌هاست، تنها با کمی حرکت روی سنسور قرار داده و قفل گوشی را باز کنند. علاوه بر این، امکان ثبت تعداد زیادی اثرانگشت مختلف وجود دارد تا کاربران، نگرانی در خصوص بازکردن قفل گوشی وقتی یکی از اثرانگشت‌های آن‌ها به دلیل انجام فعالیت‌های مختلف مثل ورزش و یا آغشته شدن به مواد چرب محو می‌شود، نداشته باشند.

چهره + اثرانگشت
اکثر گوشی‌های هوشمند ارزان‌قیمت، تنها از یک راهکار برای بازکردن قفل بهره می‌برند. به عنوان مثال سامسونگ J5 Prime تنها با سنسور اثرانگشت ارائه می‌شود؛ این در حالی است که HUAWEI Y7 Prime 2018 از هر دو گزینه فیس آنلاک و بازکردن قفل با استفاده از اثرانگشت بهره می‌برد تا انتخاب‌های بیشتری را در اختیار کاربران قرار دهد. برای نمونه در طول برگزاری مراسمی نظیر هالووین، افراد از ماسک‌های صورت استفاده کرده و شبیه به شخصیت‌های مختلف، لباس می‌پوشند اما در این شرایط، گرفتن سلفی یا عکس‌های گروهی با استفاده از گزینه فیس آنلاک، دشوار خواهد بود. گزینه آنلاک با استفاده از سنسور اثرانگشت در پشت گوشی، گزینه‌ای عالی برای چنین وضعیتی است.
وقتی هر دو دست شما مشغول باشد، فیس آنلاک بهترین جایگزین برای تشخیص اثرانگشت خواهد بود. به عنوان مثال، وقتی شخصی مشغول پخت یک کیک است و پیام مهمی دریافت می‌کند، امکان بازکردن گوشی با استفاده از فیس آنلاک و فرستادن پاسخ سریع وجود خواهد داشت. اگر اثرانگشت شست دست کسی محو شده باشد و نتواند قفل گوشی را باز کند، در Y7 Prime این امکان وجود خواهد داشت تا با استفاده از تشخیص چهره، قفل گوشی را فوراً باز کند.
طراحی که در آن ادغام هر دو گزینه تشخیص چهره و اثرانگشت صورت گرفته باشد، نه‌تنها گزینه‌های بیشتری را ارائه می‌دهد بلکه پاسخگوی تمامی نیازهای کاربر برای باز کردن قفل گوشی خواهد بود. HUAWEI Y7 Prime 2018 از هر دو گزینه بهره‌مند شده تا استفاده از گوشی را راحت‌تر کرده و تجربه پیشرفته و در عین حال مطلوبی را ایجاد کند. این محصول، گوشی هوشمندی با طراحی جذاب است که در میان نسل جوان، قطعاً به گزینه‌ای محبوب تبدیل خواهد شد!

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : تشخیص چهره در گوشی های هوشمند جذاب، اما بدون تشخیص‌ اثرانگشت خجالت آور است!

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *