تشخیص دیابت به کمک سنسور ضربان قلب اپل واچ

اپل واچ

شرکت کاردیوگرام با ارائه یک اپلیکیشن جدید توانسته با به کار گیری سنسور ضربان قلب اپل واچ , و تحلیل آن دیابت افراد را تشخیص دهد. دو دانشگاه برجسته کالیفرنیا و سان‌ فرانسیسکو به همراه محققان کاردیوگرام , طی تحقیقات گسترده ای که انجام دادند به نتایج جالبی رسیده و با استفاده از اطلاعاتی که درباره عمق، شدت و تعداد ضربان قلب توسط شبکه عصبی Cardiogram DeepHeart به دست می آید , توانست دیابت را در 85 درصد افرادی که از اپل واچ استفاده می کردند درست تشخص دهد.

در این تحقیقات حدود ۲۰۰ میلیون سنجش حس گر که توسط ۱۴۰۱۱ کاربر اپل واچ , توسط کاردیوگرام مورد بررسی قرار گرفت. در این میان اطلاعاتی از جمله فعالیت های متحرک , ضربان قلب، تعداد گام‌ ها نیز ارزیابی و ثبت شد. از آن جا که تشخیص پیش دیابت دشوار بوده و برای آن باید از سخت‌ افزار های سنجش گلوکز استفاده کرد , معمولا افراد تمایلی برای انجام آن ندارند. به همین دلیل تشخیص این مشکل توسط اپل واچ و الگوریتم‌ هایی که بر اساس و پایه هوش مصنوعی مثل Deep Heart بسیار قابل توجه و سودمند است.

این سنسور با توانایی ارزیابی و تشخیص علائم اولیه دیابت می تواند از پیشرفت بیماری جلوگیری کند. این دستگاه با بررسی ارتباط پانکراس به قلب که از سیستم عصبی با آن ارتباط دارد , این علائم را شناسایی کرده و اگر فردی دچار مشکل باشد مشخص می کند. از آن جا که سنسور های قبلی گجت ها و اپل واچ در زمینه ی ضربان قلب خوب عمل کرده و تنگی نفس , اختلالات فشار خون , مشکلات تنفسی در خواب را به طور قابل توجه و خوبی تشخیص داده است , انتظار می رود این سنسور نیز به خوبی عمل کرده و موفقیت آمیز باشد.

در کنار این شرکت اپل در زمینه بیماری های قلبی و ریتم‌ غیر طبیعی قلب فعالیت های زیادی انجام داده و استنفورد نیز در این موضوع به اپل کمک کرده هر دو شرکت در کنار یک دیگر در این حوزه فعالیت خوبی داشتند. استفاده از این قابلیت بسیار آسان بوده و با نصب اپلیکیشن Apple Heart Study و در دست داشتن اپل واچ می توان  ریتم نا منظم قلب را تشخیص داد.

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید…

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : تشخیص دیابت به کمک سنسور ضربان قلب اپل واچ

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *