ترفند افزایش سرعت بوت در ویندوز

افزایش سرعت بوت

برخی از کاربران که از کامپیوترهای قدیمی استفاده می کنند برخی اوقات پس از گذشت زمان حتی وقتی ویندوز خود را عوض می کنند با پیغام های مختلفی روبرو می شوند. بعضی اوقات ممکن است دلیل مشاهده ی این پیام ها نصب کردن یک نرم افزار خاصی باشد که با بسیاری از سرویس های پیش فرض ویندوز شما هماهنگی نداشته باشد در نتیجه ی این موضوع سبب می گردد تا شما با خطاهای متوالی در سیستم خود روبرو شوید و سرعت کامپیوترتان کاهش یابد.

به طورکلی می‌ توانید به منظور افزایش سرعت بوت از بخش Safe Mode استفاده نمایید. روشی که یک ویندوز خام با غیر فعال کردن تمامی سرویس‌ها را برای شما فراهم می نماید ولی این مسئله سبب می‌ شود تا بسیاری از سرویس‌ها اجرا نشود و در نتیجه در محیط سیستم عامل در حالت Safe Mode احساس خوشایندی نداشته باشید. به جای این کار می‌توانید از روش‌هایی دیگر برای افزایش سرعت بالا آمدن ویندوز و پیدا کردن سرویسی که سبب ایجاد مشکلات مذکور می گردد، اقدام نمایید. شما می‌توانید باغیر فعال کردن نمودن بعضی از سرویس‌ های نا کارآمد که در شرایط عدم وجود آن ها هیچ کمبودی احساس نمی گردد، بپردازید

در ادامه تصمیم داریم تا یک ترفند برای افزایش سرعت بوت در ویندوز اشاره نماییم ولی توصیه می کنیم که حتما از اطلاعات خود نسخه ی پشتیبان تهیه نمایید البته این ترفند سبب نمی شود که به اطلاعات شما آسیبی وارد شود ولی همیشه باید سک نسخه ی پشتیبان از اطلاعات خود داشته باشید.

نحوه افزایش سرعت بوت در ویندوز

در ابتدا از کلید‌های ترکیبی Win + R را استفاده کنید تا پنجره‌ ای شبیه به تصویر زیر باز شود سپس در فیلد جستجو عبارت msconfig را تایپ مرده و بر روی OK کلیک کنید.

افزایش سرعت بوت

زمانی که صفحه ی MSConfig باز شد، وارد تب Services شوید تا لیستی از تمامی سرویس‌هایی که در حال اجرا در سیستم عامل شما می باشند را مشاهده کنید. در زیر این پنجره گزینه‌ی Hide All Microsoft Services را فعال کرده و سپس بر روی گزینه‌ ی Disable All کلیک کنید. با انجام این کار تمامی سرویس‌ های غیر مایکروسافتی غیر فعال خواهد شد. اکنون بر روی گزینه ی Apply کلیک کنید و سپس OK را انتخاب کنید. کار تمام شد!

افزایش سرعت بوت

اکنون به احتمال با پنجره‌ ای کوچک نظیر تصویر زیر روبرو خواهید شد. گزینه‌ ی Exit Without Restart را انتخاب کنید. البته پس از پایان این فرایند باید کامپیوتر خود را Restart کنید تا تغییرات شما اعمال گردد.

افزایش سرعت بوت

در حال حاضر باید تمامی برنامه‌ هایی که در زمان  بوت شدن ویندوز اجرا می گردند را مدیریت نمایید و تعداد زیادی از اپلیکیشن‌ هایی که به آن ها احتیاج ندارید را غیر فعال نمایید. برای انجام این کار کلیدهای ترکیبی Ctrl+Shift+Escape را زده تا Task Manager باز شود. در این پنجره وارد تب Startup شوید.

افزایش سرعت بوت

از این بخش باید تمامی نرم افزارهایی که در زمان بوت ویندوز اجرا می گردد و از سرعت بالا آمدن ویندوز کاهش می دهند را غیر فعال نمایید تا در مقابل اجرایی شدنشان در زمان بوت را بگیرید. برای انجام این کار باید بر روی نرم افزاری که می‌ خواهید کلیک کرده تا آن را غیر فعال نمایید و سپس گزینه‌ی Disable را استفاده کنید.

افزایش سرعت بوت

پس از آنکه نرم افزارها را غیر فعال نمودید، کامپیوتر خود را Restart کنید. پس از آنکه ویندوز دوباره اجرا شد، به احتمال باید شاهد افزایش سرعت ویندوز در بوت باشید. پس از انجام اینکار دیگر خبری از اجرایی شدت نرم افزارهای سنگین نخواهد بود و ویندوز شما با سرعت بیشتری اجرا خواهد شد.

 

مطالب مرتبط

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید …

 

منبع: howtogeek

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : ترفند افزایش سرعت بوت در ویندوز

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *