ترفندهایی در عکاسی با گوشی های آیفون

عکاسی

این روزها با پیشرفت دنیای تکنولوژی به قدری کارهای افراد آسان تر شده است که دیگر نیازی به چیز دیگری ندارند. افراد با خرید تنها یک گوشی هوشمند می توانند تمامی نیازهای روزمره خود را برطرف نمایند و به نوعی از تکنولوژی های روز دنیا بهره مند گردند. اگر به خاطر داشته باشید در گذشته افراد برای ثبت عکس های خود حتما باید یک دوربین عکاسی در اختیار داشتند ولی با پیشرفت همین تکنولوژی افراد می توانند با استفاده از گوشی های هوشمند خود عکس های بسیار زیبایی بگیرند. اما همیشه یک سوال در ذهن افراد مطرح بوده که چگونه می توانیم تصاویر بهتری با دوربین گوشی خود بگیریم؟

گوشی های آیفون کمپانی اپل یک سری تنظیمات برای اپلیکیشن دوربین خود دارند که شاید در نگاه اول بسیاری از کاربران به این ویژگی ها توجه نداشته باشند ولی تاثیرات بسیار زیادی در عکس گرفتن دارد. در ادامه به بررسی یک سری ترفندها برای عکاسی با گوشی های آیفون پرداخته ایم که برای اطلاع از آن ها با ما همراه باشید.

انتخاب های پیش فرض با Preserve Settings

اگر شما نیز به هنگام عکاسی از فیلتر خاصی استفاده می کنید و دوست ندارید که هر بار با بالا آوردن اپلیکیشن دوربین دستگاه خود آن را دوباره انتخاب نمایید می توانید از قابلیت Preserve Settings استفاده کنید. برای این کار بر روی آیکون Settings کلیک کرده و به آدرس Camera > Preserve Settings بروید. در این بخش می توانید هر سه گزینه ی Camera Mode، Filter و یا Live Photo را به عنوان گزینه ی پیش فرض انتخاب نمایید.

فعالسازی خطوط شبکه ای (Grid Lines)

عکاسی

اگر شما علاقه ی زیادی به عکاسی دارید قطعا قانون یک سوم را می دانید؛ قانونی است که در نقاشی و عکاسی تاکید می کند در صورتی که عناصر مهم تصویر در صورتی که در محل برخورد خطوط افقی و عمودی که تصویر را به سه قسمت تقسیم می کنند، قرار بگیرد، بیشترین توجه را در افراد جلب خواهد کرد. اگر می خواهید در گوشی آیفون خود نیز از این قانون پیروی کنید باید در ابتدا خطوط شبکه‌ای (Grid Lines) آن را فعال نمایید.

برای فعالسازی خطوط شبکه ای کافیست به مسیر Settings > Camera > Grid رفته بر روی اسلاید مقابل Grid کلیک کنید. اکنون در هنگام عکسبرداری این قابلیت برای شما فراهم می گردد.

بیشتر بخوانید  احتمالا امکان تشخیص تماس های جعلی به زودی به آیفون های اپل خواهد آمد

Burst Mode ؛ عکاسی پشت سر هم

قطعا برای شما نیز اتفاق افتاده است که بخواهید از یک جسم در حال حرکت عکس بگیرید ولی اساسا در این شرایط یا سوژه ی عکس برداری از قاب خارج می شود یا اینکه تصاویر ثبت شده تار می شوند. تنها راه برطرف کردن این مسئله عکس برداری پشت سر هم می باشد، برای انجام این کار انگشت خود را برای چند ثانیه بر روی دکمه نگه دارید تا گوشی شما با سرعت زیادی شروع به عکس گرفتن نماید.

لازم به ذکر است که اگر دست خود را بردارید این فرآیند متوقف می شود و همچنین می توانید با نگه داشتن دکمه فیزیکی نیز از این قابلیت استفاده نمایید.

قفل کردن نوردهی اتوماتیک و فوکوس

اگر قصد دارید تصاویر بسیار باکیفیتی بگیرید قطعا کار خود را باید با فوکوس و نوردهی آغاز نمایید. زیرا بدون اینکه از ساز و کار آن ها مطلع باشید، ثبت کردن تصاویر حرفه ای ناممکن می باشد. در تعریف تئوری نوردهی یعنی میزان نوری که به سنسور تصویر موبایل می رسد و می تواند آن را اندازه گیری نماید و فوکوس نیز میزان وضوح تصویر را تعیین می نماید.

عکاسی

گوشی های آیفون به صورت پیش فرض این دو پارامتر را تنظیم می نمایند ولی برای اینکه بتوانید آزادی بیشتری داشته باشید، می توانید آن ها را از حالت اتوماتیک خارج کنید و به صورت دستی تغییرات را اعمال نمایید. به منظور انجام این کار اپلیکیشن دوربین خود را باز کرده و چند ثانیه انگشت خود را بر روی قسمتی که می خواهید نگاه دارید تا AE/AF Lock در بالای صفحه برای شما نمایان شود.

توجه کنید که در صورت ضربه زدن مجدد بر روی صفحه نمایش دوباره تنظیمات به حالت اولیه خود باز می گردند که این حالت برای زمانی کاربرد دارد که در پس زمینه ی عکس شما جسمی در حال حرکت می باشد و قفل کردن این دو پارامتر به عکس برداری حرفه ای کمک می کند.

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید….

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : ترفندهایی در عکاسی با گوشی های آیفون

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *