ترخیص 600 هزار گوشی هوشمند از گمرک

گوشی هوشمند

ترخیص 600 هزار گوشی هوشمند | این روزها در بازار گوشی های هوشمند شرایط نامساعدی فراهم می باشد و بسیاری از کاربران از گرانی گوشی های هوشمند و اخیرا نیز از کمبود گوشی ها ناراضی هستند . در این میان دولت تصمیم گرفت تا با برای بهبود این شرایط گوشی های توقیفی قاچاق را که در گمرک خاک می خوردند وارد بازار نماید. این آشفته بازار به صورتی است که بسیاری از فروشگاه های اینترنتی پر از گوشی های ناموجود می باشند و قیمت ها در بازارهای فروش گوشی های هوشمند سر به فلک کشیده است.

علاوه بر موردهای گفته شده، موضوع هایی همانند عدم وجود شرایط مناسب برای واردکنندگان در تأمین ارز لازم برای واردات گوشی های هوشمند، عدم ثبات نرخ ارز و نوسان بسیار زیاد آن به همراه بروز وقفه در شرایط ثبت سفارش گوشی ها نیز بر بدتر شدن وضعیت موجود در بازار دامن می‌ زند. اکنون از گوشه و کنار خبرهای دیگر به گوشی می رسد که در صورت تحقق این خبرها، حداقل شاهد برطرف شدن قسمتی از مشکلات بازار گوشی هوشمند خواهیم بود.

گوشی هوشمند

بر اساس گزارش‌ های منتشر شده از سوی کمیته‌ ی اجرایی طرح رجیستری با پیگیری‌ های صورت گرفته در مدت همین چند روز اخیر به‌ دنبال منتقل کردن نگرانی‌ های پیش آمده بر سر کاهش موجودی گوشی های تلفن همراه در بازار به مسئولان ذیربط در وزارت صنعت، معدن و تجارت کشور، گویا ثبت سفارش بیشتر از 600 هزار دستگاه گوشی هوشمند که قبل از این در انتظار تأیید ثبت سفارش بودند، تأیید گردیده است و تا چند روز آینده از گمرک ترخیص‌شده و وارد بازار خواهند شد.

گویا این روند در طی هفته‌ های آینده نیز ادامه‌ خواهد داشت. در این روزهای گذشته خبری برای شما منتشر کردیم که با انتقال گوشی‌ های هوشمند به دسته سوم کالایی از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت، از این به بعد دلار با نرخ دولتی برای واردات این محصولات تخصیص داده نخواهد شد و واردکنندگان گوشی های هوشمند باید از طریق بازار ثانویه برای تأمین ارز لازم خود برای واردات گوشی های هوشمند اقدام نمایند.

 

مطالب مرتبط

بیشتر بخوانید  ممنوعیت واردات چمدانی موبایل توسط گمرک

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید …

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : ترخیص 600 هزار گوشی هوشمند از گمرک

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *