تخصیص ارز دولتی تنها به گوشی های زیر 300 دلار!

ارز دولتی

اخیرا در بازار گوشی های هوشمند یک سری اتفاقات بسیار ناگوار افتاده بود که به دلیل عدم وجود ارز و تخصیص ارز دولتی بسیاری از واردکنندگان توانایی واردات گوشی های هوشمند با ارز آزاد را نداشتند و همچنین در این میان واردکنندگانی که با ارز آزاد وارد کرده بودند نیز برخی در گمرک به مسئله خورده بودند و برخی دیگر نیز گوشی های خود را با قیمت بسیار بالا و با نوسانات بازار ارز به فروش می رساندند.

راه حل دولت چه بود؟

محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات کشور در خصوص برطرف شدن این مسئله وعده هایی داد که یکی از آن ها تخصیص ارز دولنی به گوشی های زیر 300 دلار عنوان شده بود. بر اساس گفته های وزیر ارتباطات، حسن روحانی، رئیس جمهوری وقت، به تمامی مسئولان و وزرا برای تثبیت قیمت ها تاکید نموده است و این وزارتخانه نیز بر اساس وظیفه ی خود با همکاری وزارت صمت تصمص گرفت تا برای بازار گوشی های هوشمند تدبیری اتخاذ نماید که گویا این موضوع واردات برخی از گوشی های میان رده و گوشی های هوشمند اقتصادی را راحت تر خواهد کرد ولی بازار گوشی های پرچمدار همچنان قمر در عقرب باقی خواهد ماند.

ارز دولتی

وزیر ارتباطات در طیر یک گفتگوی خبری از تایید پیشنهاد تخصیص ارز به گوشی های هوشمند زیر 300 دلار خبر داد و گفت:

به منظور ایجاد ثبات در بازار گوشی های هوشمند کشور از طریق سامانه نیما ارز لازم برای واردکنندگان گوشی های تلفن همراه که قیمتی کمتر از 300 دلار دارند، تامین خواهد شد. گوشی های هوشمندی هم که بیشتر از 300 دلار قیمت دارند، در گروه سوم جای می گیرند که واردکنندگان با فراهم نمودن ارز مورد نیاز خود می توانند نسبت به واردات آن ها اقدام نمایند.

ایشان در سخنان خود خاطر نشان کرد که به منظور تامین نیاز کوتاه مدت بازار گوشی های هوشمند، اکنون بیش از 100 هزار گوشی هوشمند توقیف شده که از واردکنندگان متخلف ضبط شده است، بعد از طی یک سری مراحل با دستور قضایی عرضه خواهند شد تا کمبود گوشی های موبایل در بازار جبران گردد. جهرمی با این اوصاف پیش بینی کرده است که با شرایط فعلی کمبودی در بازار گوشی های هوشمند وجود ندارد.

بیشتر بخوانید  افزایش 60 درصدی قیمت گوشی های هوشمند

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید …

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : تخصیص ارز دولتی تنها به گوشی های زیر 300 دلار!

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *