تحقیقات نشان داده که دستگاه های بیسیم میتوانند باعث ایجاد سرطان شوند

تحقیقات نشان داده که دستگاه های بیسیم میتوانند باعث ایجاد سرطان شوند

ترس شما کاملا هم بی اساس نیستند. تحقیقات جدید نشان میدهند که گوشی های همراه واقعا میتوانند باعث سرطان شوند.
این تحقیق نشان میدهد که تشعشعات دستگاه های بیسیم باعث ایجاد اختلال در سوخت و ساز بدن میشود که میتواند ریسک هایی در سلامت فرد ایجاد کند. این ریسک ها شامل تعدادی از بیماری های دستگاه عصبی و سرطان میشود.
به گفته نویسنده این مقاله، این عدم تعادل، که به استرس اکسیداتیو معروف است، یک نوع عدم تعدل بین تولید گونه ای اکسیژن واکنش پذیر و آنتی اکسیدان دفاعی ست.
محققان میگویند، تشخیص این تاثیرات خطرناک تشعشعات دستگاه های بیسیم میتواند از طریق مکانیزم کلاسیک اختلالات اکسیداتیو موجود در سلول های زنده صورت گیرد.
این مطالعه که در مجله پزشکی و بیولوژی الکترومغناطیسی، اطلاعاتی را که از طریق تجربه و آزمایش روی تاثیرات متابولیک فرکانس های پایین تشعشعات روی سلول های زنده به دست آورده را منتشر کرد.
یاکمنکو، یکی از نویسندگان این مطالعه، از دانشگاه بین المللی تکنولوژی خوراک، گفت که این عدم تعادل ها نه تنها میتوانند پاسخی برای سرطان باشند بلکه ممکن است مسبب اختلالات کوچکی مانند سردرد، کوفتگی و ناراحتی پوستی شوند که میتوانند در دراز مدت رشد کنند.
یاکیمنکو گفت:” این اطلاعات نشانه کاملا واضحی از ریسک های این گونه تشعشعات برای سلامتی انسان است.”
او اضافه کرد: ” ROS ها معمولا به دلیل حضور در محیط های تهاجمی و سخت در سلول تولید میشوند و تشعشعات بیسیم معمولی نیز میتوانند آن ها را تحریک کنند.”
در سال 2011، سازمان بین المللی تحقیقات سرطان، RFR ها را جزء مواد سرطان زای احتمالی طبقه بندی کرد. اما مکانیسم های مولکولی واضح از چنین تاثیراتی توسط RFR ها، ریسک واقعی آن ها را آشکار کرد.
یاکیمنکو و همکارانش، رویکردی پیشگیرانه را در استفاده از دستگاه های بیسیم مانند گوشی ها و اینترنت بیسیم پیشنهاد میدهند.

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : تحقیقات نشان داده که دستگاه های بیسیم میتوانند باعث ایجاد سرطان شوند

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *