تجربه ویندوز 95 در قالب یک اپلیکیشن

ویندوز 95

ویندوز 95 در قالب یک اپلیکیشن | بسیاری از کاربران قدیمی کامپیوترها که اکنون برای خود جزو پدران و مادران این سرزمین هستند، با ویندوز 95 خاطرات بسیاری دارند و با آن شکل و شمایل ساده کارهای بسیاری ساده ای را به انجام می رساندند. در این میان برخی از کودکان و نوجوانان دوست دارند بدانند که نسل قبلی سیستم عامل های ویندوز چه تفاوتی با ویندوز های امروزی داشتند و تا چه حد ساده بودند؟!

ویندوز 95 در قالب یک اپلیکیشن

اخیرا اپلیکیشن جدیدی در اختیار کاربران قرار دارد که قابلیت تجربه کردن دوباره ی استفاده از ویندوز 95 را برای کاربران به ارمغان آورده است. در صورتی که می توانید 200 مگابایت از حجم اینترنت خود را هزینه نمایید، می‌ توانید این سیستم‌عامل خاطره‌ انگیز کمپانی مایکروسافت را در شکل یک برنامه‌ ای جداگانه دریافت کرده و از ان لذت ببرید. این نرم افزار که Electron نامیده می شود از سوی توسعه‌ دهنده‌ ای به نام فلیکس ریزبرگ توسعه پیدا کرده و از طریق وب سایت گیت‌ هاب برای برای تمامی سیستم‌ عامل های ویندوز، مک و لینوکس انتشار یافته است. معلوم نیست که آیا کمپانی مایکروسافت در روند توسعه‌ ی این نرم افزار دخالتی داشته است یا نه؟

ویندوز 95

با تمامی این اوصاف، لازم است بدانید که همه ی ویژگی‌ های ویندوز 95 در این نرم افزار همانند نسخه‌ ی اصلی این سیستم‌عامل عمل نمی‌ کنند به همین دلیل نباید منتظر نرم افزاری با کارکرد کامل ویندوز ۹۵ باشید. نرم افزارهایی مانند نوت‌پد، IE و تمامی بازی‌ های پیش‌ فرض، قابلیت دسترسی به اینترنت را ندارند. علاوه بر این ها، بازی کلاسیک Space Cadet Pinball نیز از داخل این سیستم‌ عامل یا بهتر است بگوییم نرم افزار حذف شده است ولی بازی های FreeCell و Solitaire همچنان پایدار و فعال هستند.

اکنون اگر بی‌ حد و مرز دلتان برای روزهای گذشته‌ ی ویندوزی تنگ شده است؛ بهترین موقعیت برای بازگشت به دوره ای است که autoexec.bat و BSOD‌ها قسمتی از ویندوز بودند.

 

مطالب مرتبط

بیشتر بخوانید  آخرین خبر ها از سیستم عامل IOS 7

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید …

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : تجربه ویندوز 95 در قالب یک اپلیکیشن

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *