تاثیر یوگا بر ذهن و بدن

یوگا

مطالعات جدید نشان می دهد که یوگا و مدیتیشن برای انسان از نظر فیزیکی و روحی مفید بوده و کنترل استرس را بهبود می بخشد. در تحقیقات اخیر به بررسی مزایای تمرینات یوگا و مدیتیشن پرداختند. اخبار پزشکی امروز در مورد مطالعات فراوانی درباره مزایای مختلف یوگا و مدیتیشن از جمله خود شناسی , انجام داده است , تاثیر عوامل ژنتیکی بر استرس ,  بهبود درد کمر و کاهش افسردگی انجام داده اند. نتایج نشان دادند وگا و مدیتیشن تاثیر مثبتی بر سیستم عصبی مرکزی و سیستم ایمنی بدن دارند که باعث احساس آرامش در فرد شده و رفتار کلی را بهتر می کند.

تحقیقاتی به سرپرستی رائل کان از گروه روانپزشکی و علوم رفتاری در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی در لس آنجلس که بخشی از یک تحقیق بزرگ تر درباره روش های کنترل استرس است , انجام شد.

دکتر کان و تیم تحقیقاتی وی تعدادی از شرکت کنندگان در دوره های یوگا و مدیتیشن را به مدت 3 ماه تحت نظر گرفتند. این افراد به صورت روزانه تمرینان خود را انجام داده و رژیم سبزیجات داشتند. از گروه 200 نفر مختلط , 98 نفر داوطلب شرکت در این آزمایش شدند. هر چند به دلیل کمبود بودجه 38 نفر ( 19 زن و 19 مرد ) انتخاب شدند. با توجه به اینکه برخی از اطلاعات ارائه شده درباره افراد غیر قابل استفاده بود، از 26 نفر نمونه های بیولوژیکی گرفته و بررسی شد. بسیاری از افراد بارها تجربه شرکت در کلاس های یوگا و مدیتیشن را داشتند. کان داکطلبان را به دو گرده تقسیم کرده رفتار و علائم فیزیکی شان را قبل و بعد از شرکت در کلاس بررسی کرد.

در گروه اول آزمایش های روان سنجی و اطلاعات مربوط به رفاه روانشناختی ذهنیت را مورد بررسی قرار دادند.

در گروه دوم عامل نوروتروفیک، پروتئینی است که باعث زنده ماندن و رشد سلول های عصبی مختلف شده و در پاسخ ایمنی، تنظیم متابولیسم و ​​انعطاف پذیری در برابر استرس نقش داشته و از مغز ترشح می شود را بررسی کردند.

کان تأکید کرد که نتایج آنها ممکن است به افزایش عملکرد عناصر خاصی از سیستم عصبی مرکزی، یک سیستم ایمنی و حساسیت تمرکز و آگاهی اشاره داشته باشد. نتایج نشان داد که مدیتیشن و یوگا می تواند هیپوکامپ را برای عملکرد بهتر تحریک کند.

بیشتر بخوانید  مزایای آبغوره

دکتر کان بیان کرد: ” یک ارتباط احتمالی بین اثرات روی BDNF و CAR، یکپارچگی عملکرد هیپوکامپ وجود دارد، از آنجایی تحقیقات قبلی نشان داده افزایش سطح BDNF به علت تمرینات فیزیکی مربوط به نوروژنز هیپوکامپ است احتمال تاثیر مثبت آن بر سلامت و افسردگی وجود دارد”.

دکتر و تیمش، از نتایج تحقیقات خود هیجان زده شده اند و معتقدند زمینه هایی برای مطالعات بیشتر در مورد مزایای جسمی و روحی بالقوه یوگا و مدیتیشن موجود می باشد.

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : تاثیر یوگا بر ذهن و بدن

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *